Jeg har prøvd å holde en positiv spin på SAS' nye konsept, men jeg må innrømme at det ble satt på skikkelig prøve torsdag ..... Smaksløs wrap vs. Eggs benedict på flighter med sammelignbar triplengde. I rest my case - sorry SAS ...
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det du fikk servert hos SAS i Plus får
du vel mer eller mindre identiskt inkludert i Euro Traveller (Economy) hos BA.
Tenkte akkurat det samme! Med unntak av at BA sin i økonomi er kald da.
Søkte opp en SAS Plus-billett tur/retur OSL-LHR en tilfeldig helg i august.
Ca. 3300 kroner.
Søkte opp BA den sammme helgen: 2700 - for Club Europe. Der får man ikke en kald wrap men et varmt måltid om man timer flighten riktig. I tillegg til garantert ledig midtsete og ordentlig champagne![]()
Gjorde et søk i desember med BA (for å gå litt off topic) fra oslo til london med retur. Club Europe koster kr 2800,-. Det er jo en helt sinnsyk (ihvertfall for en enkel kar fra sørlandet) pris! Dette frister, kan jo ta meg råd til å gå på fotballkamp OG pub!
Får man tilgang til lounge på OSL med BA med CE-billett av denne typen?
Jeg har prøvd å holde en positiv spin på SAS' nye konsept, men jeg må innrømme at det ble satt på skikkelig prøve torsdag ..... Smaksløs wrap vs. Eggs benedict på flighter med sammelignbar triplengde. I rest my case - sorry SAS ...
Nåja, det er jo ikke frokost vs. frokost du sammenligner da, men tviler vel på at du får varm frokost i Plus anyway.![]()
Excellence seat
The most exclusive seat on the plane, in row 1, with extra room for a more comfortable journey and with no one sitting next to you.
...
Flexible on changes
This fare offers you the flexibility to make any necessary changes since you won't be charged the standard change fee: you can make unlimited time and date changes to your booking via our website or by calling our Customer Services.
...
Flight cancelation and refund
The Excellence fare allows you to cancel your flight providing you haven't already completed one of the legs, and we'll refund the full fare (credit card/PayPal fees and the purchase of any additional service not included in the fare shall not be refunded).
...
Exclusive check-in desks
Exclusive check-in desks at Madrid, Barcelona and Bilbao airports.
...
And remember you'll get more Avios each time you fly with the Excellence fare.
...
Preferential boarding
Only Excellence fare passengers may board when they like, without having to wait in the queue.
...
Room reserved on the plane for hand luggage
Only Excellence fare passengers have guaranteed room on the plane for their hand luggage. Each passenger may take one bag as hand luggage included in the booking, providing it meets the following conditions:
Maximum size: 55x40x20 cm
Maximum weight: 14 kg
...
Catering of your choice on board
Choose your favourite snack, sandwich or soft drink during the flight.
...
Fast-track through security control
You can avoid queues at security control in Barcelona Airport by presenting your boarding pass in the “Fast-track” area.
...
VIP lounges at the airport
Present your boarding pass at the VIP lounge at Barcelona airport to enjoy access to the VIP lounge. In June, this will also be available at the airports of Madrid, Majorca, Alicante, Malaga, Amsterdam, Brussels, Rome, Milan, Lisbon, Stockholm, Gothenburg, Hamburg, Berlin, Paris and Cardiff.
Igjen har tråd blitt avsporet på grunn av at feil forståelse av en TBF (Tre-Bokstavs-Forkortelse), men jeg prøver igjen:
De tre bokstavene i LCC står for
Low
Cost
Carrier
Med andre ord har dette begrepet bare med kostnadene til et selskap å gjøre, og i det selskapet befinner SAS definitivt seg ikke - det er en HCC.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.