• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sas Plus og andre oppgraderte billetter

Chr1st1an

ScanFlyer Blue
I mangel av andre steder å poste dette lager jeg en ny tråd. -->Mod må gjerne flytte til et mer egnet sted.

Jeg ser til stadighet på prisforskjellene på SAS go, Go Flex, Plus Saver, Plus, Business Saver og Business opp mot hvor mange EB poeng man får før jeg bestiller tur.

Nå er det jo helt klart en kvalitetsforskjell å fly business mot Go, så den forskjellen i pris er enklere å "måle" samt at man får en del ekstra EB poengene i biz.
SAS Plus har jeg derimot mer vanskeligheter med å vurdere opp mot Go.

Hva er tankene rundt hvor mye mer man kan/burde betale for en oppgradert billett på longhaul og lange Europa flights? (Norden og innenriks er sjeldent verdt mer enn Go syntes nå jeg)

Er det f eks verdt;
- 2.800,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX?
(denne er vel kanskje åpenlys)

Fint om folk kommer med noen gode for eksempler på flights som har en rimelig og verdifull oppgradering. :68:
 
Last edited:
I mangel av andre steder å poste dette lager jeg en ny tråd. -->Mod må gjerne flytte til et mer egnet sted.

Jeg ser til stadighet på prisforskjellene på SAS go, Go Flex, Plus Saver, Plus, Business Saver og Business opp mot hvor mange EB poeng man får før jeg bestiller tur.

Nå er det jo helt klart en kvalitetsforskjell å fly business mot Go, så den forskjellen i pris er enklere å "måle" samt at man får en del ekstra EB poengene i biz.
SAS Plus har jeg derimot mer vanskeligheter med å vurdere opp mot Go.

Hva er tankene rundt hvor mye mer man kan/burde betale for en oppgradert billett på longhaul og lange Europa flights? (Norden og innenriks er sjeldent verdt mer enn Go syntes nå jeg)

Er det f eks verdt;
- 2.800,- for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX?
(denne er vel kanskje åpenlys)

Fint om folk kommer med noen gode for eksempler på flights som har en rimelig og verdifull oppgradering. :68:

Intraeuropeisk er vel pluss bare bortkasta penger selv på de lengste rutene. Da plassen er akkurat den samme som i go.
 
Eneste grunn til å velge SK+ på siste leg må vel være "limmo" service?
Nei, tuller ganske hardt nå.
Jeg lander fra US på UA-Plat,
Har sikkert 3 stk innsjekket baggasje.
Da er det greit med SK+ og Diamond,og slippe bagasje styret?
Hva tror dere ?
 
Er det f eks verdt;
- 2.800,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX?
(denne er vel kanskje åpenlys)

Snakker du her om (ekstra) priser en vei? Vanskelig å gi noe klart svar, men for begge disse strekningene så er det vel snakk om 2000 poeng ekstra hver vei for Plus Saver kontra Go (+25% hvis du er EBG). Eksempelet til LAX ville jeg tenkt var en no brainer; dvs. Ja, helt klart. Til NRT ville jeg nok også vurdert denne oppgraderingen - både av komforthensyn og av hensyn til evt statuskvalifisering.
 
Eneste grunn til å velge SK+ på siste leg må vel være "limmo" service?
Nei, tuller ganske hardt nå.
Jeg lander fra US på UA-Plat,
Har sikkert 3 stk innsjekket baggasje.
Da er det greit med SK+ og Diamond,og slippe bagasje styret?
Hva tror dere ?

En faktor som burde veie inn er selvsagt EB status. For min del er som regel enten jeg eller fruen alltid gull, så da har vi fast track og ekstra bagasje uansett. Da er det plutselig ikke så mye mer man får med Plus...?
 
Snakker du her om (ekstra) priser en vei? Vanskelig å gi noe klart svar, men for begge disse strekningene så er det vel snakk om 2000 poeng ekstra hver vei for Plus Saver kontra Go (+25% hvis du er EBG). Eksempelet til LAX ville jeg tenkt var en no brainer; dvs. Ja, helt klart. Til NRT ville jeg nok også vurdert denne oppgraderingen - både av komforthensyn og av hensyn til evt statuskvalifisering.

Jeg snakker om ekstra t/r. Det er på noen strekninger meget liten forskjell for plus saver.
 
Back
Top