• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Plus - Brussel-Oslo

Someone

Moderator
Medlem
Etter ha brukte dagen på litt byvandring og reparering i Antwerpen sentrum, så var det å finne veien til Antwerpen Centraal og den halvtimes togturen til BRU.

Gamle varebørsen
35b5c03100211203592b2b579eb07610.jpg



Flott og klassisk massiv stasjonsbygg

27b7d85f3b70ce4036a46398941a992a.jpg

665cb83bc710c543caf87696800913ec.jpg


Toget går en gang i timen og fortsetter til Brussel. 5 minutter før avgang ble det så ta turen til nederste etasje og gå på toget som skulle komme fra Amsterdam. Samme som vi tok til og altså med NS.
Men det ble det litt sånn Vy og BaneNor vibber. Startet men 5 minutter forsinkelse, som stadig økte og økte. Var visst noe «manglende» spor litt lenger nord. Så ble nesten halvtimen forsinket total.

Lite kø hos SAS, og SkyPriority fikk lov til å «kutte inn» foran de andre. Tror definitivt vi sparte endel med Fasttrack denne søndags ettermiddagen.
Så var det til The Loft, som SAS fortsatt bruker som lounge etter skilsmissen. Artig detalje: Med Plus billett bare scanner man og går rett inn. Mens med Gullkort må det manuelt registreres.

Godt utvalg øl på tapp sammenlignet med, vel alle andre lounger
88bd0fe07e97c0485bc5e6f82ddd3791.jpg


Litt mat og dessert. Klarte ikke helt bestemme meg så ble både bolognese, chili con carne og veggis lasasgnen.

69f1989cb24da20ffb44f549a383a362.jpg


Hoegaarden på fat
571372fd733b149059335e167a8968c8.jpg


Ble så tid for boarding. Priority boarding ble håndhevet så et par stykker måtte snu i gaten når «the computer says no».
A320neo, SE-RUP, som skulle ta turen.

Nesten fullt fly. 5 rader Pluss, med fire ledige midtseter. Ellers stappa. Og softblock fungerte, så et av de fire ledige setene var ved siden av meg så kona og jeg fikk 3 seteren for oss selv.

Helt OK benplass på 2A
2e3b0be6ef1743ed041498e688e06112.jpg

99a47bcc90d5a49ce194a1eaa4c4534e.jpg


Opp i luften. Overskyet og null sikt frem til vi brøt skylaget ved Eidsvolls Værk.

«Rekecoctailen» som stod på dagens meny. Helt kurrant og vesentlig bedre enn business maten til KLM
e2d7c9c1cbeb099d665b8da3d2830a39.jpg


Dessert
3353b6a83912c54f63a0ee03b98867d1.jpg


Ankomst OSL, surt, mørkt og kaldt. Parkering D2, så kort vei å gå.
3621ddcff5acc2dc66ff252b68ca1ca6.jpg

7bee601c029e012f112c4f157e58245b.jpg


En flaske brennevin ble med fra taxfree. Priority på bagasjen funket overhodet ikke. Så hjalp ikke gå fra oransj til gul lapp.
Dog ikke lenger ventetid enn at det perfekt matchet med et Flytog som skulle gå 5 minutter etter kofferten lå på båndet.
 
Back
Top