Etter ha brukte dagen på litt byvandring og reparering i Antwerpen sentrum, så var det å finne veien til Antwerpen Centraal og den halvtimes togturen til BRU.
Gamle varebørsen
Flott og klassisk massiv stasjonsbygg
Toget går en gang i timen og fortsetter til Brussel. 5 minutter før avgang ble det så ta turen til nederste etasje og gå på toget som skulle komme fra Amsterdam. Samme som vi tok til og altså med NS.
Men det ble det litt sånn Vy og BaneNor vibber. Startet men 5 minutter forsinkelse, som stadig økte og økte. Var visst noe «manglende» spor litt lenger nord. Så ble nesten halvtimen forsinket total.
Lite kø hos SAS, og SkyPriority fikk lov til å «kutte inn» foran de andre. Tror definitivt vi sparte endel med Fasttrack denne søndags ettermiddagen.
Så var det til The Loft, som SAS fortsatt bruker som lounge etter skilsmissen. Artig detalje: Med Plus billett bare scanner man og går rett inn. Mens med Gullkort må det manuelt registreres.
Godt utvalg øl på tapp sammenlignet med, vel alle andre lounger
Litt mat og dessert. Klarte ikke helt bestemme meg så ble både bolognese, chili con carne og veggis lasasgnen.
Hoegaarden på fat
Ble så tid for boarding. Priority boarding ble håndhevet så et par stykker måtte snu i gaten når «the computer says no».
A320neo, SE-RUP, som skulle ta turen.
Nesten fullt fly. 5 rader Pluss, med fire ledige midtseter. Ellers stappa. Og softblock fungerte, så et av de fire ledige setene var ved siden av meg så kona og jeg fikk 3 seteren for oss selv.
Helt OK benplass på 2A
Opp i luften. Overskyet og null sikt frem til vi brøt skylaget ved Eidsvolls Værk.
«Rekecoctailen» som stod på dagens meny. Helt kurrant og vesentlig bedre enn business maten til KLM
Dessert
Ankomst OSL, surt, mørkt og kaldt. Parkering D2, så kort vei å gå.
En flaske brennevin ble med fra taxfree. Priority på bagasjen funket overhodet ikke. Så hjalp ikke gå fra oransj til gul lapp.
Dog ikke lenger ventetid enn at det perfekt matchet med et Flytog som skulle gå 5 minutter etter kofferten lå på båndet.
Gamle varebørsen

Flott og klassisk massiv stasjonsbygg


Toget går en gang i timen og fortsetter til Brussel. 5 minutter før avgang ble det så ta turen til nederste etasje og gå på toget som skulle komme fra Amsterdam. Samme som vi tok til og altså med NS.
Men det ble det litt sånn Vy og BaneNor vibber. Startet men 5 minutter forsinkelse, som stadig økte og økte. Var visst noe «manglende» spor litt lenger nord. Så ble nesten halvtimen forsinket total.
Lite kø hos SAS, og SkyPriority fikk lov til å «kutte inn» foran de andre. Tror definitivt vi sparte endel med Fasttrack denne søndags ettermiddagen.
Så var det til The Loft, som SAS fortsatt bruker som lounge etter skilsmissen. Artig detalje: Med Plus billett bare scanner man og går rett inn. Mens med Gullkort må det manuelt registreres.
Godt utvalg øl på tapp sammenlignet med, vel alle andre lounger

Litt mat og dessert. Klarte ikke helt bestemme meg så ble både bolognese, chili con carne og veggis lasasgnen.

Hoegaarden på fat

Ble så tid for boarding. Priority boarding ble håndhevet så et par stykker måtte snu i gaten når «the computer says no».
A320neo, SE-RUP, som skulle ta turen.
Nesten fullt fly. 5 rader Pluss, med fire ledige midtseter. Ellers stappa. Og softblock fungerte, så et av de fire ledige setene var ved siden av meg så kona og jeg fikk 3 seteren for oss selv.
Helt OK benplass på 2A


Opp i luften. Overskyet og null sikt frem til vi brøt skylaget ved Eidsvolls Værk.
«Rekecoctailen» som stod på dagens meny. Helt kurrant og vesentlig bedre enn business maten til KLM

Dessert

Ankomst OSL, surt, mørkt og kaldt. Parkering D2, så kort vei å gå.


En flaske brennevin ble med fra taxfree. Priority på bagasjen funket overhodet ikke. Så hjalp ikke gå fra oransj til gul lapp.
Dog ikke lenger ventetid enn at det perfekt matchet med et Flytog som skulle gå 5 minutter etter kofferten lå på båndet.