SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.) (StarAlliance)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)

De på SAS retro er veldig glad i denne fem ukers regelen. Nå kom det svar fra dem at de var "pleased to give me" 600 poeng hver vei for SAS Plus billetter CPH VIE CPH (operert av Austrian) Her skulle jeg hatt 1800 basic poeng ganger to.

Jeg har vel rett her? De svarer utrolig merkelig på alle purremailene mine og jeg mistenker at dette ikke er Skandinavere.

Du ble nok mappet opp til laveste businessklasse ja som er "P". Denne gir 100% av miles flown. Hadde du blitt mappet til "Y", hadde du kanksje fått 150%, men blitt sittende i økonomi.
 
Re: SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)

Du som er såpass bereist vet vel at det er flyselskapet som opererer flyvningen sine opptjeningsregler i EuroBonus som gjelder - SAS sine poengsatser spiller liten rolle.

Jeg fikk 750 poeng i biz med Lufthansa OSL-FRA, så da virker vel ikke 600 poeng CPH-VIE spesielt galt.

fr. 300 poeng i biz:
C, D, J (200 %)
Z (150 %)
P (100 %)



Man kunne jo ønske at flyselskapene koordinerte klassene bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)

Takker. Dette var faktisk nytt for meg - er ikke veldig dreven på SAS eller intra-europeisk men det kommer seg.
 
SAS Plus klasser som gir Swiss Business

Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...
 
Re: SAS Plus klasser som gir Swiss Business

Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...

Ingen Plus-klasser gir lenger Business hos noen andre, etter min erfaring. Unntaket er IROP, men også da sjeldent. Men mulig andre har hatt bedre hell?
 
Re: SAS Plus klasser som gir Swiss Business

C, D og J har gitt meg business hos Lufthansa og Austrian det siste året.
 
Re: SAS Plus klasser som gir Swiss Business

Husk at Plus i utgangspunktet er økonomi. Plus er en SAS-oppfinnelse og er ikke ‘sync’et’ med andre selskaper.

Reiser man Business på langrutene, vil prisklassene være annerledes, og i noen tilfeller vil du også finne prisklasser som gir business på andre selskaper. Typisk fleksible billetter i prisklassene nevnt over.
 
Re: SAS Plus klasser som gir Swiss Business

Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...

Du vet at både SAS og Norwegian flyr direkte sant ?
 
Re: SAS Plus klasser som gir Swiss Business

Du vet at både SAS og Norwegian flyr direkte sant ?
Her inne er det jo helt innafor med slikt.

Jeg presterte å fly OSL-BRU-MAD-PHL-ORD-HNL og HNL-SFO-MAD-GVA-OSL for endel år siden, kunne helt klart ha valgt enklere løsninger på den turen..

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
SK Pluss og Codeshare

Hei!

Skal bestille en flyvning (SK) fra WAW via CPH til OSL.

Første leg til CPH flys av LOT med SK flightnr. Blir jeg replassert bak gardina på denne flyvningen med Pluss?

Også, vil dette få invirkning på lounge/fasttrack i WAW?

Tor-Håkon
 
Re: SK Pluss og Codeshare

Kommer an på bookingkoden, men mest sannsynlig ja. Plus er per definisjon økonomiklasse.
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Hvis jeg bestiller en codeshare-flight i klasse D på sas.no, men der LH er operating carrier, er det noen som har erfaring med hvilken bookingklasse jeg mappes til hos LH? Strekningen det gjelder er MUC-LIS.
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Hvis jeg bestiller en codeshare-flight i klasse D på sas.no, men der LH er operating carrier, er det noen som har erfaring med hvilken bookingklasse jeg mappes til hos LH? Strekningen det gjelder er MUC-LIS.

Hva ble konklusjonen på denne, ble det business?
 
Re: SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)

Ut i fra seat map ble det biz ja, men det var ingen indikasjon på hvilken klasse den ville bli mappet til i forhold til poengopptjening. Siden dette var en del av et mileage run for å fornye status, tok jeg ikke sjansen på å få den beryktede P, og ombestilte likegodt til rent SK-metall.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Flere spml.

Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Flere spml.

Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?


Economy
….
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Flere spml.

Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?

Min erfaring med United booket gjennom SAS, 36B, eventuelt 36E.

Du kan gå inn på United appen, hente opp bookingen din, og betale for et bedre setevalg eller oppgradering til f.eks. Economy Plus (som ikke er noe annet enn anstendig seteavstand).

Er du heldig får du sånn bakhodepute som gjør at du må sitte i bananstilling hele turen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk for svar begge to. Da ble tur til las vegas med mellomlanding og 6 timer i 737-900 relativt lite aktuelt...
 
Re: SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)

Jeg anbefaler sterkt om du skal ha transit i USA å ta den på vestkysten fremfor østkysten når destinasjon er Vegas. Etter noen år med messebesøk der borte og lojalitet til Star, så har jeg konkludert med at min favoritt er transit i SFO. LAX fungerer også fint og da får du kun en knapp times tur til Vegas, da er det ikke så nøye hvor man sitter egentlig.

Fly til Newark og påfølgende 6 timer bak i bussen (og da snakker vi langt bak) er ikke bare en dryg dag men også veldig ukomfortabel siste leg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top