Kom over denne i et nesten 50 år gammelt flyblad. Interessant lesing, nytt for meg at DC-8-63 faktisk hadde lavere CASK enn 747 og at Linjeflyg vurderte DC-9-21. Og jaggu fant jeg også ut hvorfor SAS aldri kjøpte 727!
. Og jaggu fant jeg også ut hvorfor SAS aldri kjøpte 727!
. Jeg har lagt inn vedleggene som vanlige (scannede)bilder, men vet at det er av og til det ikke funker her. Send meg en pm med e-post så kan du få det som en pdf hvis du vil.
SAS vurderte 727-200 (er det noen som helst flyttpe de ikke har vurdert..?),
Hvis en flytype ikke vurderes, er det noen i selskapet som ikke har gjort jobben sin. Selvfølgelig skal man ha oversikt over det som finnes på markedet.
Joda, bevares vel. Men i SAS sitt tilfelle blir det jo ofte så rent for meget. Jeg husker ikke i farta hvor mange forskjellige utgaver av f.eks. B737-800 de har, men det er i hvertfall tre-fire. (Motorkraft, pax config, galley, vekter osv)
De andre typene har som regel tilsvarende individuelle forskjeller også. Og har de et reelt behov for A319, A320, A321, B737-600, B737-700 og B737-800 samtidig? Med individuelle speks innenfor omtrent hver underkategori? Neppe.
... og Ryanair fløy Bac 1-11 ...De har alle sine 'svin' på skogen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.