• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS passasjertall Juli 2019

Lufthansa for sin del er en selskap som går meget bra.

Enig i alt, og Lufthansa går bra, men fasiten blir nok ikke business as usual. Når en først begynner å få svake tall, får en som regel enda svakere tall året etter. Det slår nesten aldri feil. Lufthansa har en seriøs shorthaul-utfordring, og det blir mye verre der. Lufthansa mener nok ikke seriøst at de skal konkurrere mot Ryanair og vinne (selv om avtroppende CFO Svensson sier det). Tiden er snart moden for Lufthansa til å bli et investeringsselskap ala GE, og i den prosessen blir flere ulønnsomme deler av virksomheten garantert solgt unna. Mcap er lavere enn EK så markedet liker helt klart ikke den trege omleggingen.
 
Enig i alt, og Lufthansa går bra, men fasiten blir nok ikke business as usual. Når en først begynner å få svake tall, får en som regel enda svakere tall året etter. Det slår nesten aldri feil. Lufthansa har en seriøs shorthaul-utfordring, og det blir mye verre der. Lufthansa mener nok ikke seriøst at de skal konkurrere mot Ryanair og vinne (selv om avtroppende CFO Svensson sier det). Tiden er snart moden for Lufthansa til å bli et investeringsselskap ala GE, og i den prosessen blir flere ulønnsomme deler av virksomheten garantert solgt unna. Mcap er lavere enn EK så markedet liker helt klart ikke den trege omleggingen.

LH har ett problem som heter EW. Det må de takle. Der har de opsjoner dersom jeg ser pa loadfactor til EW... Men innenlandsmarket har de vunnet kampen mot easyJet, som reduserer kraftig sine ruter fra TXL.

Selv om resultat for 2019 ikke vil være på samme høyde som 2018, så er jeg sikkert at LH vil komme sterkt tilbake. Jeg gjerne trekker frem KLM som en eksempel hvordan man klarer det meget bra økonomisk selv om LCC sitter på 25% andel ved din hub. Det går an å tjene penger, men man må skjerpe seg og gå inn i kampen.
 
Back
Top