Så etter 30 splitter nye fly er de fortsatt på 12 år? Wow..
Trekk fra de to 737'ene som ble trukket fra trafikk denne uken, er de nok under10 år totalt ..

Så etter 30 splitter nye fly er de fortsatt på 12 år? Wow..
renhold.
So what is the big fuzz here?
Ingenting ... Se på to av verdens største flyselskaper, Delta og United, Begge har en snittalder på over 15 år. Og de gjør det jo temmelig bra.![]()
Så oppskriften på suksess er gamle fly da?![]()
Så oppskriften på suksess er gamle fly da?![]()
Så etter 30 splitter nye fly er de fortsatt på 12 år? Wow..
Trekk fra de to 737'ene som ble trukket fra trafikk denne uken, er de nok under10 år totalt ..(ser de fortsatt er listet som aktive)
Hvilke 737er var det som utgikk denne uken?
Der seirer også nye fly, og det blir spesielt tydelig over dammen der Norwegian har avsindig mye lavere utslipp enn alle andre flyselskap på planeten (og der SAS er nest sist).
Sas har tidens miks, men særlig lønnsomt er det ikke..
Sas har tidens miks, men særlig lønnsomt er det ikke..
Og årsaken er åpenbar. Når oljeprisen jager og A1 jet koster skjorta så vil du ha drivstoffgjerrige fly. Også har du aspektet som det hele denne underdiskusjonen startet med, flyskam med tanke på utslipp. Der seirer også nye fly, og det blir spesielt tydelig over dammen der Norwegian har avsindig mye lavere utslipp enn alle andre flyselskap på planeten (og der SAS er nest sist).
Norwegian kommer til å øke i Norge til lavere priser. Det er lettere å ta marked fra SAS enn Wizzair (som øker også på Norge). SAS har ikke bare stagnert (som Norwegian), det har negativ vekst. SAS er straks for lite til å forsake marked uten å øke enhetskostnaden. SAS kan ikke uten videre bare øke SAS Irland heller uten bråk fra fagforeningene. SAS klagde på Norwegian i sin tid, men en lettere gjennomskuelig konstruksjon for sosial dumping enn SAIL, er ikke lett å finne. De har bare snudd rutene, og det er fortsatt bare skandinaver som fyller setene, til og fra Skandinavia. Så kommer konsortiavtalen mellom Norge, Sverige og Danmark som gir SAS som eneste Skandinaviske selskap overflygingsrett over Russland. Den går ut om et år og blir nok ikke fornyet. Men SAS har nok en plan, og det er nok ikke å lukke øynene og fortsette som nå.
Nå har vi hørt varianter av disse prognosene i snart 10 år her på forumet, det som mangler i denne er hvordan Bonus programmene vil forsvinne - vi har også hørt hvordan LCC vil overta både kortere ruter og Long Haul - kartell virksomhet har det også blitt kalt - det eneste vi vet etter 10 år er at ikke noen av disse prognosene har vært i nærheten av å være korrekte.
Selv hadde jeg trodd at Norwegian ville ha gjort det bedre enn hva de gjør, men det er også feil - det eneste som har endret seg er at dette legges frem av nye nick.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.