SAS på OSL torsdag 6/5 - 100% punktlighet!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS på OSL torsdag 6/5 - 100% punktlighet!

100 % innenfor 15 minutter torsdag!
Alle SAS flygninger fra Gardermoen torsdag gikk innenfor 15 minutter av tidtabellen. Sjef på OSL Nic Nilsen har sendt sine gratulasjoner til oss i dag etter gårsdagens suverene operasjoner.
100 prosent innenfor 15 minutter, 84,7% innenfor 3 minutter og 100 prosents regularitet - altså ingen kanselleringer. Det er fasit for SAS' flygninger fra Gardermoen torsdag.

- SAS er gode, men allikevel er 100% ikke hverdagskost, sier Nic Nilsen, sjef på Gardermoen til alle som bidro til den imponerende statistikken. - Gratulerer og god helg, hilsen Nic Nilsen.

Re: SAS på OSL torsdag 6/5 - 100% punktlighet!

Og etter 49 avganger i dag ligger SAS fortsatt på 100 %. Gratulerer! Ellers synes jeg det er veldig gledelig at Norwegian har forbedret punktligheten så mye som de har gjort de siste ukene!

Det er mit indtryk at SAS generelt er gode til at holde punktligheden i øjeblikket. Efter at askeskyen lettede, har jeg haft 16 flyvninger med SAS :dansk indenrigs, svensk indenrigs og mellem Sverige og Danmark. Kun ét fly var forsinket i ca 30min,og det var dagen efter at det Svenske luftrum åbnede igen, hvor et crew ikke var nået i komme i "position" . Ellers har alle flyene holdt køreplanen på minuttet eller endda lidt før køreplanen . Imponerende !

Hatten af for SAS på OSL, det er ganske imponerende!!

Syntes der var lidt støj på linien fra Basejumper, nå men bare rolig det er jo snart weekend, og så skal dit humør nok komme tilbage...... :D

Detta er gøy, morro å være på jobb når det er slik. Men vi skal bli ennå bedre.

Ellers synes jeg det er veldig gledelig at Norwegian har forbedret punktligheten så mye som de har gjort de siste ukene!

Ukene? Månedene mener du vel;) Punktligheten til Norwegian har siden februar vært omtrent på lik linje med SAS, eller bedre. Det jobbes hardt i Oslo, og jeg kan skjønne hvorfor OSL er blitt kåret til den mest punktlige flyplassen i Europa flere ganger:)

Og da ble ikke punktligheten i dag for SAS 100% på OSL - SK269 hadde 31 minutter for sen push - skal være inbound BGO (kan ikke sees på radaren fordi det er en 737Classic) og da er den 31 minutter forsinket - den har ikke greid å fly inn noe til underveis.

Ja, de ventet på 56 pax som kom sent fra LHR ..

Glimrende innsats av gamlekollegene! :up::up: Og dere andre groundhandlerne :up::up: til dere også!

100 % innenfor 15 minutter torsdag!
Alle SAS flygninger fra Gardermoen torsdag gikk innenfor 15 minutter av tidtabellen. .

Her må de ha vært veldig i grenseland på en av flightene. Fløy SVG-OSL kl 15:20 på torsdag, og allerede ved innsjekk var denne oppgitt til å bli 10 minutter for sen ( trolig pga sen avgang fra OSL). Den gikk kl 15:30 fra fra SVG og var tilsvarande sen inn til OSL. Regner med at de gjorde det de kunne for å ta inn forsinkelse, så den var vel 12-13 minutter sen fra OSL? Uansett, godt å kunne stole på at man sjelden er mye forsinket med SAS.

Fin kommentar fra kapteinen i det jeg gikk ut av SAS-maskinen på HAU igår: "Og der landet flyet som skulle ha avgang 5 minutt før oss(Norwegian)"

OSL.no
10:25 Bergen SK259 SAS 26 Avreist 10:25
10:30 Bergen DY610 Norwegian 20 Avreist 10:25

Heftig kommentar fra SAS kapteinen: "Oj, der pushet Norwegian flyet som egentlig skulle gått 5 minutter etter oss.." ^_^

Avinor, BGO:
11:15 Oslo SK259 SAS - Landet 11:11
11:25 Oslo DY610 Norwegian - Landet 11:09

.. nok en kommentar fra SAS, "der lander visst NAX maskinen som opprinnelig skulle lande 5 minutter etter oss"

Hva er greia med disse "kule", "artige", "fine" kommentarene mellom disse selskapene hele tida?

For de som ikke skjønte det er det ett SNEV av sarkasme i denne posten, selvom tidene faktisk nok er reele. All honør til SAS for bra punktlighet, men iflg endel sjeler på dette forumet har aldri punktligheten til SAS vært noe å klage på, så da vil jeg si at DY sin er hakket mer imponerende.

Last edited:

Var også en fra kabinen som bemerkte til en passasjer når han fikk kaffien sin at "Nå må du huske å ikke fly Norwegian neste gang" :D

Her må de ha vært veldig i grenseland på en av flightene. Fløy SVG-OSL kl 15:20 på torsdag, og allerede ved innsjekk var denne oppgitt til å bli 10 minutter for sen ( trolig pga sen avgang fra OSL). Den gikk kl 15:30 fra fra SVG og var tilsvarande sen inn til OSL. Regner med at de gjorde det de kunne for å ta inn forsinkelse, så den var vel 12-13 minutter sen fra OSL? Uansett, godt å kunne stole på at man sjelden er mye forsinket med SAS.

Det er, som det står, 15 minutter som er grensen ... så det er temmelig sort/hvitt.

Hva er greia med disse "kule", "artige", "fine" kommentarene mellom disse selskapene hele tida?

Konlurranseinstinkt ... :cool:

Da jeg jobbet i SR hadde vi en periode en CPH-flight klokken 09:35. SAS hadde noen ganger i uka to maskiner samtidig klokken 09:30. jeg fant ut etter en stund at vi ville lande først i CPH hvis vi tok av imellom de to, så det var til stor forlystelse hoc cockpit når vi fikk til det - og ikke sjelden noen spøkefulle ord til paxen. Tror ikke du skal legge mer i det, annet enn at det er litt 'godmodig dulting' mellom gode konkurrenter.

OSL.no

Heftig kommentar fra SAS kapteinen: "Oj, der pushet Norwegian flyet som egentlig skulle gått 5 minutter etter oss.." ^_^

Avinor, BGO:

.. nok en kommentar fra SAS, "der lander visst NAX maskinen som opprinnelig skulle lande 5 minutter etter oss"

For de som ikke skjønte det er det ett SNEV av sarkasme i denne posten, selvom tidene faktisk nok er reele. All honør til SAS for bra punktlighet, men iflg endel sjeler på dette forumet har aldri punktligheten til SAS vært noe å klage på, så da vil jeg si at DY sin er hakket mer imponerende.

Du må da tåle at både Norwegian og SAS erter hverandre litt - det er jo helt ufarlig særlig med tanke på at begge selskaper leverer gode resultater på punktlighet. Personellet er stolte over selskapet de jobber for og ønsker å vise at passasjerene har valgt riktig selskap. Har opplevd slikt både hos Norwegian og SAS - og synes absolutt de skal fortsette med det!

Ellers er det vel slik at Norwegian har klart å bygge opp et image som det selskapet som alltid er billigst, mens SAS har fått tilsvarende image som selskapet som alltid flyr på tid. Begge deler er selvsagt relativt.

Last edited:

Gratulerer, SAS! Måtte dette fortsette. :)

Det samme gjelder alle flyselskaper, punktlighet er viktig for reisende! Stå på.

Slik at vi ikke havner i en så dyp DYSK, samme torsdag hadde DY en punktlighet på avganger fra OSL på 92,7% - 8 av 110 flighter var mer enn 15 minutter forsinket. Gjennomsnittlige forsinkelse var under 2 minutter. Og Hagen i #10, det var LN-DYA som landet etter dere, og den gikk 5 minutter etter tid, mens ACARS-melding til LN-TUH som dere satt i ble sendt 6 minutter før LN-DYA - og da ser det ut til at LN-TUH pushet 1 minutt før tid.

En ting som er fantastisk er at flyplassene i Norge er blandt verdens mest punktlige.
Stor honør til SAS, Norwgian, Widerøe, og alle andre, samt alle handling selskaper. Med så mye drittvær, snø, å skit så er det fantastisk.
SAS, og Norwegian skal fortsette å konkurrere også på tid, dette gjør alle bedre. Flott.

Og i dag var det dødt løp 96% - 96% mellom de to store. Å ja, Widerøe hadde alle sine 17 avganger innen 15 minutter, så i dag kan vi gratulere WF med 100%.

Før bashingen (atter) tar helt av; Gratulerer SAS og SGS med en imponerende innsats. Jeg, og flere med meg, legger ikke skjul på at dette er en vesentlig årsak til at SAS blir valgt foran konkurrentene. Når alt annet blir stadig mer likt, så blir slike ting ekstremt viktig.

Back