• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS med reduceret kapacitet på tysklands-ruter S16 vs S15

EvakCPH

ScanFlyer Silver
SAS med reduceret kapacitet på tysklands-ruter S16 vs S15

Følgende analyse af det tyske marked siger, at SAS denne sommer har 10 pct. færre sæder mellem Tyskland og Skandinavien i forhold til sidste år:

http://www.anna.aero/2016/06/14/german-seat-capacity-up-8-percent-this-summer/

"The reduction in capacity by SAS can be explained by capacity reductions on 10 of its 17 German routes (particularly on its three routes to Frankfurt) far outweighing some small capacity gains on the other routes."

Er der nogen, der ved hvorfor ruterne til Frankfurt er blevet beskåret så kraftigt? Hænger det sammen med ophøret af samarbejdet med Lufthansa?
 
Re: SAS med reduceret kapacitet på tysklands-ruter S16 vs S15

Vet ikke hvordan de har redusert, men det har pågått over noe tid til Frankfurt i alle fall - der de gikk fra 3 til 2 daglige fra Oslo. Synes det er en god prioritering. Frankfurt er omtrent utelukkende feed til Lufthansa, mens de andre destinasjonene i større grad har lokaltrafikk og feeder inn til SAS-nettverket. Når det gjelder redusert kapasitet på de andre destinasjonene, så tipper jeg det er inntoget av ATR 72 og dels CRJ900 som slår ut.
 
Re: SAS med reduceret kapacitet på tysklands-ruter S16 vs S15

Vet ikke hvordan de har redusert, men det har pågått over noe tid til Frankfurt i alle fall - der de gikk fra 3 til 2 daglige fra Oslo.

Er ikke det en stund siden? Dvs i fjor, slik at det ikke bør slå ut i S15 vs S16?

Jeg har heller ikke klart og se hvor de har kuttet frekvens, så det tyder vel heller på reduksjon i flystørrelse, og brukes mye ATR på Hamburg, Berlin, Bremen og Hannover. Og det og redusere fra f.eks A321 til A320 på f.eks endel avganger til FRA vil jo også ha en stor effekt i setekapasiteten
 
Re: SAS med reduceret kapacitet på tysklands-ruter S16 vs S15

SAS har reduceret ganske meget på DUS henover sommeren. Tidligere år var det kun eftermiddagsrotationen CPH-DUS-CPH med afgang fra CPH omkring kl 14, der var væk i juli og August. Denne sommer er 2 ud af 5 afgange fjernet indtil slut august. Afgang fra CPH 11:40 og den før omtalte kl 14. Derudover flyves der henover sommeren stort set kun med CRJ900 i stedet for blanding af A319/a320 og CRJ900.

Var med fra CPH til DUS igår morges og flyet var massivt overbooket, og gatepersonalet forsøgte desperat at finde frivillige til at opgive deres sæde.
 
Back
Top