Mulig streik i SAS fredag 27/2 (statustråd)

Status
Not open for further replies.
Re: Mulig streik i SAS fredag 27/2 (statustråd)

Og der var en kollega landfast i Chicago, håper dette får konsekvenser for de involverte da dette faktisk er en ulovlig aksjon.

Og der var en kollega landfast i Chicago, håper dette får konsekvenser for de involverte da dette faktisk er en ulovlig aksjon.

De trekkes vel i lønn av SAS og betales av CAU:angry:

De trekkes vel i lønn av SAS og betales av CAU:angry:

Det er jo all tydelighet at disse ikke lenger ønsker jobbe mer hos SAS, så kanskje bør finne seg noe annet og gjøre?

Det er jo godt å konstatere at det ikke er like mye skadefryd blandt SAS sine konkurrerende kolleger som tilfellet har vært i motsatte tilfeller ved streik eller fare for streik.

Vi får håpe at det gir mindre støy og oppmerksomhet rundt streiken slik at de ansatte i Norge og Sverige slipper å måtte bite i seg konsekvensene av CAU sine noe utradisjonelle metoder.

Last edited:

Skal til manchester i morgen via cph fra trd, her er første flight kannselert og jeg kommer ikke til å rekke den fra cph til man, sitter i telefon med sas nå satser på at det ordner seg med en annen routing, skal ikke noe spess i morgen så er ikke så farlig, bare viktig at jeg er der til søndag da er det Liverpool kamp :)

Det er jo godt å konstatere at det ikke er like mye skadefryd blandt SAS sine konkurrerende kolleger som tilfellet har vært i motsatte tilfeller ved streik eller fare for streik.

Vi får håpe at det gir mindre støy og oppmerksomhet rundt streiken slik at de ansatte i Norge og Sverige slipper å måtte bite i seg konsekvensene av CAU sine noe utradisjonelle metoder.

Kan kanskje være at ansatte i Norge og Sverige velger å utrykke seg (både til støtte og ikke) andre steder en flyprat og åpne fora.
Det er vel heller ingen som jeg kjenner som har utrykt skadefryd ovenfor konkurrenter ved streiker etc.

Og da var jeg streikefast på OSL, ble heldigvis booket om til Arlanda i morgen tidlig av hyggelig dame i SAS-loungen og videre derfra til Øst-Europa.

Burde nok ha henvendt meg til henne med en gang flyet ble forsinket, kanskje jeg kunne nådd transferen likevel.

Det er jo all tydelighet at disse ikke lenger ønsker jobbe mer hos SAS, så kanskje bør finne seg noe annet og gjøre?

De jobber jo ikke for SAS, men for Cimber. Og siden de kommer til å få sine arbeidsforhold rasert så har de jo ikke noe å tape.

Nå er jo 'Nye Cimber' fullstendig SAS-eid, og mer som SAS Commuter å regne. De ansatte er vel heller ikke formelt overført ennå.

CAU innfrir igjen!

Skjerp deg!! At folk sloss for sin arbeidsplass er en selvfølge og skulle bare mangle! Ta toget du!!

Ser at du slettet innlegget ditt Cockpitview......men nettet har det med å huske ......

Last edited:

Nå er jo 'Nye Cimber' fullstendig SAS-eid, og mer som SAS Commuter å regne. De ansatte er vel heller ikke formelt overført ennå.

De overføres på søndag.
Fra 1.mars tilhører både fly (CRJ900) og tilhørende mannskap Cimber.

<mod>
Fredagen er over, punktmarkeringen er over så vi henviser til Arbeidsforumet for de som fremdeles skal borre i arbeids og streikediskusjonene.
</mod>

Status
Not open for further replies.
Back