SAS outsourcer i USA, alle ansatte på ORD og IAD sagt opp

Re: SAS outsourcer i USA, alle ansatte på ORD og IAD sagt opp

All handling , uansett om det er "hjemmebase" eller utestasjoner så kjøper de handling til den lavest tilgjengelige pris...

.. og de stiller høye krav som stort sett blir imøtekommet. Still samme kravene her, blir du møtt med sikre smil og 'jøss ja det skal vi greie' fra ledelsen mens folket på gølvet subber videre i samme fart. Welcome to reality!

Sammenligner vi med f,eks DY her hjemme, så har de vel bare en håndfull egne ansatte i stasjonsavdelingen. All handling , uansett om det er "hjemmebase" eller utestasjoner så kjøper de handling til den lavest tilgjengelige pris...

Ja, og det fungerer vel stort sett greit, helt til de gangene det er uregelmessigheter på utestasjoner. Sånn vil det vel da også bli for SAS, og det er vel det som etterhvert har blitt standarden i bransjen. Dessverre. Vi får vel alle hva vi betaler for, for billige billetter - det skal vi ha! :)

.. og de stiller høye krav som stort sett blir imøtekommet. Still samme kravene her, blir du møtt med sikre smil og 'jøss ja det skal vi greie' fra ledelsen mens folket på gølvet subber videre i samme fart. Welcome to reality!

Noe som normalt burde føre til at det dukker opp noen kvalitetsleverandører som tar opp konkurransen, men tydeligvis ikke...

Og vi nærmer oss med stormskritt ett salg av SGS her og.
Spent på resultatet.

Noe som normalt burde føre til at det dukker opp noen kvalitetsleverandører som tar opp konkurransen, men tydeligvis ikke...

Det eksisterer ikke lenger noe marked for det.

Det endel selskaper velger er en Hybrid Loesning...med aa bruke egne erfarne ansatte paa "supervisor" nivaa....ja besparelsene blir mindre, men en faar kvalitetskontrollen "in-house" med mulighet til aa ta fatt i ting naar det sklir ut, istedenfor en rapport i email 3 dager etter at flighten stod igjen med skjegget i gaten....

Var historien med CO om noe i samme gata? Der var det vel også handling som gjorde en del feil?
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=49715

Ja dette er den typen problemer en beveger seg mot med stormskritt...som tidligere talere har nevnt saa lenge allt gaar "paa skinner" (merkelig uttrykk naar en Oestfold banen i minne) er det ikke dramatiske forskjeller for kundene....men naar ting gaar paa tverke og det gjoer ting fra tid til annen...saa er det et problem at den som kan ta ansaver ikke er tilgjengelig der problemet oppstaar....

så leit.... jeg føler med alle hyggelig mennesker jeg har møtt på ORD og IAD.

det er trist å se at markedskreftene er så kyniske, men så er også USA flaggskipet når det kommer til kreativt arbeidsmarked i den vestlige verden.

jeg har bare en mistanke at det er begynnelsen av mugget vi ser på "brødet" her......

det er trist å se at markedskreftene er så kyniske, men så er også USA flaggskipet når det kommer til kreativt arbeidsmarked i den vestlige verden.

.

Det er Stockholm som står bak dette, da - ingen grunn å skylde på oss her ...

Stockholm vil kanskje være en metropol, men å styre markedkreftene og lønnsnivå i USA kommer de aldri til å gjøre..

ehmm.... snakk med en nyansatt flyvertinne i feks United.....

Jeg liker det på ingen måte, men hva presset på lønnsomhet tillater i USA kan ikke ene og alene lastes på Dr. Fritz og Jansson.

men hva SAS har valgt er ene og alene disse 2 "herrer" og andre "herrer og damer" i SAS sine valg, selvom det finnes hadnling selskaper som ikke lar sine ansatte tjene nok til aa forsoerge seg selv og sin familie, er det SAS sitt valg og benytte (utnytte) dette, andre flyselskaper som trafikerer USA f.eks. BA, LH, AF, KL etc. klarer seg fint uten aa synke ned paa et slikt nivaa....

Og siden du nevner United, saa var kassadamen som ekspederte meg i vaar lokale Town Country dagligvare - fulltidsansatt som flyvertinne paa langrutene hos United, ja hun tjener ikke nok til:
A: Bo i San Francisco hvor hun har base
B: Nok til aa forsoerge seg og sin soenn..

Allikevel ligger Uniteds list et hakk over det SAS gjoer...de har beholdt sine egne bakke ansatte...

Tja - United har sitt hjemmemarked i USA - SAS har sitt i Skandinavia hvor de jo har beholdt sine egne bakkeansatte. Må sammenligne epler og epler - selv om de er råtne!

Veldig synd for de ansatte som har stått på i flere år og bidratt med god service i USA. Har denne outsourcingen blitt nevnt tidligere i fobindelse med Core SAS?

Det jeg spør meg er hvorfor ikke UA kan handle SAS. De har jo store hubs på både IAD og ORD.
Eller hva med LH...

Og akkurat her er det jeg ikke skjønner... Hvorfor i alle dager har ikke medlemmene i samme allianse klart å koordinere såpass at de bruker samme handlingsselskap? Det må jo være noen stordriftsfordeler som kunne utnyttes her - eller har *A bare blitt en markedsføringsallianse?

Hva gjelder innsjekk så har jeg alltid opplevd det som positivt å kunne gå til en egen skranke hvor det står "SAS" når jeg har vært på hjemtur fra det store utland, men det hadde strengt tatt ikke gjort meg noe å sjekke inn på UA skranke heller.

Og akkurat her er det jeg ikke skjønner... Hvorfor i alle dager har ikke medlemmene i samme allianse klart å koordinere såpass at de bruker samme handlingsselskap? Det må jo være noen stordriftsfordeler som kunne utnyttes her - eller har *A bare blitt en markedsføringsallianse?

Har tenkt det samme selv, både på stodriftsnivå, og også at UA vil ha størstedelen av flightene, og derved kan ta på seg en rolle som "kvalitetskontrollør" for de andre *A partnerene på den basen.

Men som SAS sier, aliansenes tid er over - i alle fall om man ikke bruker styrken i dem til noe...

En ting mange vel har satt pris på med å fly SAS intercont er at en møter skandinavisk personell ved innsjekking og gate, og dermed "føle seg litt hjemme". Når dette blir borte forsvinner nok en grunn for å bruke SAS på langrutene...

Spare på skillingen og la daleren gå...

Trist og tragisk for de ansatte er vel alle enige om, men har SAS virkelig noe valg?

Back