SAS Oslo - Chicago?

Marcus W

ScanFlyer Blue
På Flygtorgets forum (som iof är något av det oseriösaste jag någonsin sett) tar man upp ett rykte att SAS ska starta Oslo - Chicago. Finns det underlag för detta?

Underlag - som passasjerunderlag? Ja. Man ville jo feede inn i United's største hub.

Er det hold i ryktet? Neppe ...

Sa man det samme om SAS IC fra OSL? Joda det gjorde man.

Starter SK OSL-EWR med samtlige avganger fullbooket på nyåret? Joda det gjør de også.

Er det da egentlig så usansynlig med OSL-ORD SAS?

Det kommer ikke til å skje at SAS åpner opp for mer før de har sett over tid at New York ruten over tid har gått bra. Det er min "spådom" hvertfall

Nå står det vel fortsatt en del A343 lagret rundt omkring, så kanskje noe er på gang?

Uansett, så følger jeg flertallet her, og sier at dette er usannsynlig.

Sa man det samme om SAS IC fra OSL? Joda det gjorde man.

Starter SK OSL-EWR med samtlige avganger fullbooket på nyåret? Joda det gjør de også.

Er det da egentlig så usansynlig med OSL-ORD SAS?

Samtlige avganger fullbooket?
Jeg finner ikke en eneste avgang fra Oslo som ikke er salgbar frem til mai jeg..

Nå står det vel fortsatt en del A343 lagret rundt omkring, så kanskje noe er på gang?
.

Den er allerede 'reservert' til den nye Shanghai-ruten. Dessuten skal alle eksisterende interkontinentale ruter (med unntak av Dubai) gå daglig, noe som gjør at SAS ikke har kapasitet til flere interkontinentale ruter. Så som Tommy sier - SAS må skaffe seg mer materiell før vi ev. kan diskutere hvilke ruter som er aktuelle.

Den er allerede 'reservert' til den nye Shanghai-ruten. Dessuten skal alle eksisterende interkontinentale ruter (med unntak av Dubai) gå daglig, noe som gjør at SAS ikke har kapasitet til flere interkontinentale ruter. Så som Tommy sier - SAS må skaffe seg mer materiell før vi ev. kan diskutere hvilke ruter som er aktuelle.

Det var ny kapasitet jeg mente med en del 343. CX har 3 A343 stående i Victorville, som har stått der en stund. Det står vel 3-4 i Athen også, så potensiell kapasitet bør jo finnes. Uansett, så tviler jeg på at denne ruten kommer med det første.

Det var ny kapasitet jeg mente med en del 343. CX har 3 A343 stående i Victorville, som har stått der en stund. Det står vel 3-4 i Athen også, så potensiell kapasitet bør jo finnes. Uansett, så tviler jeg på at denne ruten kommer med det første.

Beklager - jeg leste litt raskt! Det er andre ruter som er mer sannsynlige enn Oslo-Chicago, uansett kommer det helt an på hvordan de nye rutene går før evt. SAS prøver å skaffe seg mer materiell.

Og så skal man ikke glemme crew-situasjonen, som ble nevnt i en annen tråd. Mer enn fly som må på plass før man evt. kan utvide kraftig.

:molIkke crew, ingen nye fly. CPH-Shanghai utsatt til 2012 og nå ryktes det om at OSL-EWR bare blir en sommerrute. OSL-ORD? Overhodet ikke!:mol

:molIkke crew, ingen nye fly. CPH-Shanghai utsatt til 2012 og nå ryktes det om at OSL-EWR bare blir en sommerrute. OSL-ORD? Overhodet ikke!:mol
Hmm, begynner å ligne på noe vi har hørt før. SFO all over again?

Med mindre du er informasjonssjef i SAS, tror jeg vi skal vente på offisiell uttalelse fra SAS ;) Rykter er rykter uansett om det kommer fra sete 0A/B.

OSL-EWR Salgbar joda, men til 8000kr en vei....

Det er vel i praksis det man kan kalle fullbooket. Jeg betaler ikke 8000 for OSL-EWR når man kan betale samme pris t/r OSL-ARN-EWR-ARN-OSL

Man selger ikke enveispriser til USA, annet enn høyere prisklasser ... jeg fant godt med tur-returbilletter til under 5000 på wideroe.no på 907/908 ..

Back