SAS: operativ status og flybevegelser under streiken

Hvem er det som flyr disse flygingene for å hente hjem crew? SAS-piloter som egentlig er i streik eller uorganiserte flygere i ledelsen?

Espen

SK9041 flyr ARN - PVK med SE-ROF - skal tilsynelatende fly tilbake som SK7010.

SK9229 flyr OSL - PVK med LN-RRE - skal tilsynelatende fly tilbake som SK7100.

SK9239 flyr CPH - CFU med SE-ROD - skal tilsynelatende fly tilbake som SK7002.

Er alt dette ting de har fått dispensasjon på. Eller er det uorganisert personell som flyr?

Hva slags effekt vil sympatistreiken i Danmark få? Forstår jeg det rett så betjener diss euansett ikke SAS Connect?

"Flyteknikere i Danmark har varslet sympatistreik fra onsdag 6. juli, og da rammes også underselskapet SAS Connect, opplyser Klokset." Kilde NRK.

Men hva med SAS Link?

Som beskrevet over ..

I know. Tittelen på tråden inneholder blant annet "flybevegelser" så jeg tenkte det fortsatt kunne være relevant. Venter fortsatt i spenning på om noen har noe insight i forhold til post #25.

Hvorfor gidder SAS å fly disse eksene medisiner selv? I en streik hvor de blør penger så det griner etter, må det jo være mye billigere for dem å bare kjøpe frakt hos DY eller FS isteden.
Har en følelse av at dette er rent symbolsk og på trass for at de skal «virke» mer samfunnskritiske for Norge enn de faktisk er…

Eller har de kanskje ikke lov til å sende boksene med andre fly?

Det kan godt tenkes at de ikke har lov til å frakte med andre fly i henhold til interne avtaler.

Vet at sånnt er ekstremt strengt.

Ser ut som LN-RPJ skal ut på tur i dag. Foreløpig OSL-TOS som SK6302.

Den ligger med flight nr SK6202 på Flightradar24.
Står derfor bare N/A på destinasjon, ruta
SK6202 er vel AGP - CPH
-----‐----------
Nå heter den SK6302 og på tur TOS - BOO.

Last edited:
Hvorfor gidder SAS å fly disse eksene medisiner selv? I en streik hvor de blør penger så det griner etter, må det jo være mye billigere for dem å bare kjøpe frakt hos DY eller FS isteden.
Har en følelse av at dette er rent symbolsk og på trass for at de skal «virke» mer samfunnskritiske for Norge enn de faktisk er…

Eller har de kanskje ikke lov til å sende boksene med andre fly?

Dette er snakk om kortlivet radioaktive kreftmedisiner, dette tar ikke DY med seg og FS er for nye til at jeg vet. Vi har hatt avtale med SAS på dette i mange 10-år nå.

Back