SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

MD90

ScanFlyer Blue
SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

SAS er ifølge Amadeus tilbake med tre daglige på ARN-AMS fra neste sommerprogram etter å ha kjørt to daglige i 2009 og 2010.

Ny tidtabell fra ARN:

07:35
15:00
17:30

Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Håper dette kan bety at de setter inn igjen en tredje fra OSL. Tidligere gikk det jo en midt på dagen også...

Tja, AMS har jo utallig med KL-avgangene, to fra SK og så er DY der også. Uten feed i andre ende blir det begrenset med hvor mange pax som egentlig skal fra Norge til Nederland. Selv om jeg skulle gjerne ønske en avgang midt på dagen også: fra TOS får jeg bare avganger med utrolig lang ventetid i OSL med SK, så det blir nok DY selv om den ankommer ganske sent da. (KL er uaktuelt da det ikke er t/r.)

Når jeg ankommer Amsterdam og henter kofferten min, så har kanskje 90 % videreforbindelse. Det er ikke mange som har Amsterdam som bestemmelsested.

SAS øger desuden på CPH-AMS fra 4x daglig til 5x daglig på hverdage fra sommerprogrammet 2011.

Ny afgang bliver:

CPH-AMS 11:20-12:45
AMS-CPH 13:25-14:50

Herudover indsættes der fra CPH en ekstra daglig frekvens på ruten til HEL, således at SAS selv flyver 5x daglig. Blue 1 fortsætter med 4x daglig på ruten.

Hvordan er planene til SAS for å anskaffe mer jern fremover da?

Kan desuden konstatere at KLM fra sommerprogrammet 2011 øger frekvenserne på en række destinationer i Skandinavien:

Eksempler:

AMS-CPH: 5x daglig --> 6x daglig
AMS-OSL: 5x daglig --> 6x daglig
AMS-ARN: 4x daglig --> 5x daglig
AMS-GOT: 4x daglig --> 5x daglig

For CPH betyder dette at SAS, KLM, Cimber Sterling og Norwegian tilsammen vil flyve 14x daglig til AMS. Der bliver kamp om kunderne...

Når jeg ankommer Amsterdam og henter kofferten min, så har kanskje 90 % videreforbindelse. Det er ikke mange som har Amsterdam som bestemmelsested.

Nej, hvis man flyver med KL har en meget stor del af pax vel connection i AMS, mens SK's passagerer vel i lidt højere grad har AMS som final destination?

ARN-AMS flygs nästan alltid med Boeing 737-600/700.
Det är extremt sällsynt med SK MD-80 till AMS.
Inför Sverige-Holland matchen flög SAS flera fullbokade 737-800 till AMS från ARN.

KLM flyger med en blanding av 737 Classic och 737NG till ARN.
Oftast är det 737-800 och ibland 737-400.
Kul att SAS ökar på linjen ARN-AMS.
SAS är oftast billigare än KLM på ARN-AMS tycker jag.
De flesta SK pax har AMS som slut destination och är det transfer pax ska dessa nästan alltid flyga vidare med CO/UA till USA.

Back