SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

MD90

ScanFlyer Blue
SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

SAS er ifølge Amadeus tilbake med tre daglige på ARN-AMS fra neste sommerprogram etter å ha kjørt to daglige i 2009 og 2010.

Ny tidtabell fra ARN:

07:35
15:00
17:30
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Håper dette kan bety at de setter inn igjen en tredje fra OSL. Tidligere gikk det jo en midt på dagen også...
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Tja, AMS har jo utallig med KL-avgangene, to fra SK og så er DY der også. Uten feed i andre ende blir det begrenset med hvor mange pax som egentlig skal fra Norge til Nederland. Selv om jeg skulle gjerne ønske en avgang midt på dagen også: fra TOS får jeg bare avganger med utrolig lang ventetid i OSL med SK, så det blir nok DY selv om den ankommer ganske sent da. (KL er uaktuelt da det ikke er t/r.)
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Når jeg ankommer Amsterdam og henter kofferten min, så har kanskje 90 % videreforbindelse. Det er ikke mange som har Amsterdam som bestemmelsested.
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

SAS øger desuden på CPH-AMS fra 4x daglig til 5x daglig på hverdage fra sommerprogrammet 2011.

Ny afgang bliver:

CPH-AMS 11:20-12:45
AMS-CPH 13:25-14:50

Herudover indsættes der fra CPH en ekstra daglig frekvens på ruten til HEL, således at SAS selv flyver 5x daglig. Blue 1 fortsætter med 4x daglig på ruten.
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Hvordan er planene til SAS for å anskaffe mer jern fremover da?
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Kan desuden konstatere at KLM fra sommerprogrammet 2011 øger frekvenserne på en række destinationer i Skandinavien:

Eksempler:

AMS-CPH: 5x daglig --> 6x daglig
AMS-OSL: 5x daglig --> 6x daglig
AMS-ARN: 4x daglig --> 5x daglig
AMS-GOT: 4x daglig --> 5x daglig

For CPH betyder dette at SAS, KLM, Cimber Sterling og Norwegian tilsammen vil flyve 14x daglig til AMS. Der bliver kamp om kunderne...
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

Når jeg ankommer Amsterdam og henter kofferten min, så har kanskje 90 % videreforbindelse. Det er ikke mange som har Amsterdam som bestemmelsested.

Nej, hvis man flyver med KL har en meget stor del af pax vel connection i AMS, mens SK's passagerer vel i lidt højere grad har AMS som final destination?
 
Re: SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11

ARN-AMS flygs nästan alltid med Boeing 737-600/700.
Det är extremt sällsynt med SK MD-80 till AMS.
Inför Sverige-Holland matchen flög SAS flera fullbokade 737-800 till AMS från ARN.

KLM flyger med en blanding av 737 Classic och 737NG till ARN.
Oftast är det 737-800 och ibland 737-400.
Kul att SAS ökar på linjen ARN-AMS.
SAS är oftast billigare än KLM på ARN-AMS tycker jag.
De flesta SK pax har AMS som slut destination och är det transfer pax ska dessa nästan alltid flyga vidare med CO/UA till USA.
 
Back
Top