SK SAS og utfasingen av A320ceo

Noen som vet status på OY-KAN? Har stått på MAN i over en måned nå. Er det vedlikehold og evt. C-check, eller er det sånn at KAN er neste 320Ceo i utfasings-rekka? Litt trist i så fall, er jo en maskin som har vært et fast innslag på innenriks i Norge i ganske lang tid.

Noen som vet status på OY-KAN? Har stått på MAN i over en måned nå. Er det vedlikehold og evt. C-check, eller er det sånn at KAN er neste 320Ceo i utfasings-rekka? Litt trist i så fall, er jo en maskin som har vært et fast innslag på innenriks i Norge i ganske lang tid.

Den er på vei ut.

Har det framkommit något om SAS ska fasa ut sina 4 A319Ceo eller behålla dem tills vidare?
Är alla 4 främst baserade i Norge nuförtiden?
Någonstanns läste jag att 3 av SAS A319 kommer få SkyTeam målning snart

For en måneds tid siden gikk det rykter internt i SAS-kretser om at 319 skulle ut i januar, men etter hva jeg hører medfører det ikke riktighet. I tillegg til KAN er for øvrig KAP ferdig for SAS slik planen er nå.

For en måneds tid siden gikk det rykter internt i SAS-kretser om at 319 skulle ut i januar, men etter hva jeg hører medfører det ikke riktighet. I tillegg til KAN er for øvrig KAP ferdig for SAS slik planen er nå.

Jeg har inntrykk at flåteplanen rundt de A319 maskinene stadig er i endring, og ser akkurat nå ikke ut som de forsvinner helt med det første.

Hvor mange av de 6 er det SAS eier?

EDIT: Kun OY-KAW og OY-KAT etter det jeg kan lese hos Planespotters. Da skal altså de to forbli i flåten til 202 i følge vår danske venn over her?

Last edited:
OY-KAP, som vi i denne tråden trodde ble utfaset, gjorde comeback for et par uker siden. Kan det bety at OY-KAN også returnerer fra Manchester? (Kan tyde på at det er vedlikehold som skjer i Manchester?)

SAS eier vel to A320ceo-er selv. De 4 andre er leaset.
Er snakk om at de to de eier selv og 3 av de leasede skal bli værende i flåten fram til 2026. Og noen av A319ene blir også værende i 3-4 år til etter hva jeg har hørt fra noen i SAS.
Er vel også noen rykter om at noen A319 får Skyteam-livery på nyåret, men vi får se.

OY-KAN skal nå leve videre hos South African som ZS-SZK

Bilde fra Shannon av Malcom Nason

470227295_2401799873495572_4159816054031098181_n.jpg

Back