• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS og utfasingen av A320ceo

Noen som vet status på OY-KAN? Har stått på MAN i over en måned nå. Er det vedlikehold og evt. C-check, eller er det sånn at KAN er neste 320Ceo i utfasings-rekka? Litt trist i så fall, er jo en maskin som har vært et fast innslag på innenriks i Norge i ganske lang tid.

Noen som vet status på OY-KAN? Har stått på MAN i over en måned nå. Er det vedlikehold og evt. C-check, eller er det sånn at KAN er neste 320Ceo i utfasings-rekka? Litt trist i så fall, er jo en maskin som har vært et fast innslag på innenriks i Norge i ganske lang tid.

Den er på vei ut.

Har det framkommit något om SAS ska fasa ut sina 4 A319Ceo eller behålla dem tills vidare?
Är alla 4 främst baserade i Norge nuförtiden?
Någonstanns läste jag att 3 av SAS A319 kommer få SkyTeam målning snart

For en måneds tid siden gikk det rykter internt i SAS-kretser om at 319 skulle ut i januar, men etter hva jeg hører medfører det ikke riktighet. I tillegg til KAN er for øvrig KAP ferdig for SAS slik planen er nå.

For en måneds tid siden gikk det rykter internt i SAS-kretser om at 319 skulle ut i januar, men etter hva jeg hører medfører det ikke riktighet. I tillegg til KAN er for øvrig KAP ferdig for SAS slik planen er nå.

Jeg har inntrykk at flåteplanen rundt de A319 maskinene stadig er i endring, og ser akkurat nå ikke ut som de forsvinner helt med det første.

Hvor mange av de 6 er det SAS eier?

EDIT: Kun OY-KAW og OY-KAT etter det jeg kan lese hos Planespotters. Da skal altså de to forbli i flåten til 202 i følge vår danske venn over her?

Last edited:
OY-KAP, som vi i denne tråden trodde ble utfaset, gjorde comeback for et par uker siden. Kan det bety at OY-KAN også returnerer fra Manchester? (Kan tyde på at det er vedlikehold som skjer i Manchester?)

SAS eier vel to A320ceo-er selv. De 4 andre er leaset.
Er snakk om at de to de eier selv og 3 av de leasede skal bli værende i flåten fram til 2026. Og noen av A319ene blir også værende i 3-4 år til etter hva jeg har hørt fra noen i SAS.
Er vel også noen rykter om at noen A319 får Skyteam-livery på nyåret, men vi får se.

OY-KAN skal nå leve videre hos South African som ZS-SZK

Bilde fra Shannon av Malcom Nason

470227295_2401799873495572_4159816054031098181_n.jpg

Back