SAS og priser

Trash2000

ScanFlyer Blue
Flyr en del på SAS ungdomsbilletter (dumt å betale for mye med vide regler ;)), men skjønner ikke helt prisstrukturen. I ett års tid har oljeprisene vært svært høye, og ungdomsbillettene i Sør-Norge økte fra 1342 - 1392 kroner. Greit nok.

Den siste tiden har oljeprisene sunket ganske drastisk, men nå øker prisene til 1424 kroner. Hvordan legges disse prisene opp og tror "flyekspertene" at prisene kommer til å øke ytterligere i tiden fremover.

PS! Ser forresten at Widerøe ikke har oppdatert til nye priser, men selger fortsatt billettene til gammel pris. Vil dette endre seg tror dere? Takk for et godt forum med mye godt stoff!
 
Dette med priser på ulike rabattbilletter på korte strekninger følger som regel ikke prisene på drivstoffprisene opp og ned. Her det det nok mer markedsmessige årsaker som kan ligge bak, uten at jeg vet noe om det i dette tilfellet.
Men, du kan bestille alle ungdomsbilletter, både for SAS og Widerøe, samt kombinasjoner av disse på wideroe.no. DET kan du ikke hos SASBraathens ...
 
Har oxo sett disse ungdomsprisene på sas og Widerøe og har sett at de faktisk er dyrere enn vanlige økonomi-billetter. Sammenligner vi med Sverige har de ungdomspriser både på tog, fly og buss med store fordeler!^_^
 
Originally posted by radeon

Har oxo sett disse ungdomsprisene på sas og Widerøe og har sett at de faktisk er dyrere enn vanlige økonomi-billetter. Sammenligner vi med Sverige har de ungdomspriser både på tog, fly og buss med store fordeler!^_^

Du kan ikke sammenligne UNG billetter og Happy billetter. Det blir som å sammenligne epler og pærer. UNG billettene har en fast lav pris, hvor du faktisk har mulighet til å endre mot et gebyr, samt at du kan få refundert 50% av billettprisen om du vil kansellere. Happy billettene er helt låste til den avgangen du bestiller på, hvilket betyr at du ikke får endret eller refundert noe. Happy billettene har gjerne 7-8 ulike prisnivåer hvor de billigste kan være billigere enn UNG billetten, men da snakker vi gjerne om lang tid før avgang eller på avganger med relativt liten etterspørsel
 
Andre selskaper setter jo ned prisene nå siden oljeprisen er redusert......dem reduserer drivstofftillegget som ble innført for en stund siden.
 
Oljeprisene er jo kraftig redusert, her i USA er det meget ofte reportasjer på nyhetene dersom bensinstasjonene ikke setter ned prisene pronte, noe som har fått dem til å være meget raske. For første gang på lenge koster Regular USD 1.99 p/g..

Men flyprisene derimot, de har ikke beveget seg som jeg kan se.
 
Leste nettopp i en nettavis at et flyselskap setter ned drivstofftillegget, men husker ikke helt hvilket selskap det var. Mulig Chech airlines....
 
Nå har ikke SAS noe drivstofftillegg innen Norge og Europa. Mye av fuelkostnadene er sirket ( hedget) slik at dette ikke nødvendigvis ikke får direkte utslag i billettprisene og kostnadene. Slik det fungerer mht prisene er det vel bare slik at det legges ut færre av de aller laveste prisene, slik at man på denne måten får opp gjennomsnittlig inntekt.
 
Back
Top