SAS og fyllgrad på Plus

Alpha

ScanFlyer Silver
SAS og fyllgrad på Plus

Finnes det noen retningslinjer evt. har noe endret seg? Mener det var typisk 5-7 rader med plus før Corona, mens populære ruter som feks OSL-TOS har nå vanligvis plus forbi nødutgangene.. Sikkert lønnsomt å selge dyrere billetter, men virker voldsomt når "halve flyet" må kjøpe plus.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Re: SAS og fyllgrad på Plus

De justerer nok etter hva de ser blir solgt - dynamisk vil jeg tro.
Har vært med på kun SAS Go på de tre siste seteradene i en A320 før Korona, det var CPH-OSL.

Last edited:

Det er ofte plus i over halve flyet osl-svg-osl også. Satt selv i plus på rad 15 her om dagen på en A319.

Det er dynamisk og i teorien kan hele maskinen være Plus. I de gamle Euroclass-dagene var det ikke sjelden at hele maskinen ble solgt i 'full euroclass' - spesielt på Oslo-Stockholm. Innenlands var det jo ikke skille den gang.

Jeg og mange med meg synes 'logo-politiet' gikk for langt med at vi ikke kunne fjerne gardinen på de bakerste radene, kun fordi seteavstanden var et par tommer trangere. Likedan at alle Euroclass-passasjerene ble 'nedgradert' i de tilfelle en innenlandsmaskin ble satt inn på en utenlandsute. Der kastet vi bort mye penger ....

OK, rant over .. men ser at vi mange ganger var forut for vår tid, og ikke nødvendigvis på den postive siden ...

Braathens Safe husker jeg kjørte noen avganger mellom TRD-FBU og SVG-FBU der de kun solgte fullprisbilletter og ikke minpris. På disse avgangene reklamerte de med.utvidet servering kontra de vanlige avgangene. Dette må ha vært på 80 tallet.

Braathens Safe husker jeg kjørte noen avganger mellom TRD-FBU og SVG-FBU der de kun solgte fullprisbilletter og ikke minpris. På disse avgangene reklamerte de med.utvidet servering kontra de vanlige avgangene. Dette må ha vært på 80 tallet.

80-90 tallet. Ja, SAS hadde det samme, f.eks. 'Trønderbird' fra TRD .. :)

Teori: Kan en medvirkende faktor være at Plus-prisen er relativt mye lavere nå, enn før Covid? (I den hensikt å lokke de reisende tilbake?)

Teori: Kan en medvirkende faktor være at Plus-prisen er relativt mye lavere nå, enn før Covid? (I den hensikt å lokke de reisende tilbake?)

Mine billetter ligger på samme nivå som 2019

Når det gjelder fyllingsgrad, flydd tur retur OSL/SVG 8 ganger i oktober november på ulike dager og avganger, jevnt 70-100% belegg og 12-16 rader i plus. Dette er en solid cash cow for bolaget.

Det var i overkant mye fyll på flyet fra CPH til OSL sist jeg fløy med dem. Tror politiet tok ham med seg...

Men til den andre fyllgraden: På inter-skandinavisk har jeg sett Plus fyllt tilbake til rad 20 og alle seter tatt i høst - og jeg har flydd mye. Men til UK har det vært mindre med Plus kun på 5-6 rader med ledig midtsete.

Det ligner på mønsteret vi hadde med Euroclass.

Dette går i sykluser. Business er den nye First Class og Pluss tilsvarer Euro ..

Back