Med SAS som SkyTeam-medlem, vil Terminal 3 på LHR vært PERFEKT!! Da vil det trolig innebære tilgang til Virgin Atlantic's Clubhouse Lounge som går for å være "one of the best business-class lounges!"
https://simpleflying.com/virgin-atlantic-london-heathrow-clubhouse-lounge-guide/
Virgin Atlantic er på T3.Hvorfor tror folk her at SAS vil havne på T3 på Heathrow?
Er ikke de fleste SkyTeam (er vel kun Delta på T3) i T4.
Virgin Atlantic er på T3.
I tillegg er også Aeroméxico og MEA på T3
Så inkludert Delta er det fire SkyTeam selskap på T3.
Jeg visste ikke Virgin Atlantic allerede var blitt SkyTeam medlem, trudde de enda var i innmeldingsfasen.
Aeromexico og MEA overså jeg også (viste dem var SkyTeam), men det stemmer at de er i T3, men de har vel ikke så mange daglige avganger, samt historiske bakgrunn til at dem forblir i T3 som var "The Overseas terminal".
Grunnen til at jeg tror at SK havner i T4 er a) antall daglige avganger som blir vanskelig å få plass til i T3 b) at flertallet av SkyTeam selskapene er i T4 inkl de nye eierne AFKL.
Ikke den største reduksjonen, men to ukentlige. Nevnt i sommerprogram tråden.
Nei det er vel heller tvilsomt, men nevnte det nå bare ettersom BRU er en Star HUB og dem er det ikke så mange av på SK sitt rutekart ut fra OSL.
OSL-FRA har vel ikke SK flydd siden før covid mens OSL-MUC er vel redusert til en heller kort sesongrute? OSL-WAW har vel SK sporadisk flydd tidligere mens OSL-LIS har vel SK aldri flydd? Har de vært inne på OSL-VIE tidligere?
Jeg er usikker på om det kan knyttes opp mot det planlagte alliansebyttet, og er vel også på grensen til insignifikant.
I BRU har vel SN primært feeded seg selv, fra OSL. Slik at SAS sine BRU flighter i størst grad er rettet mot O/D markedet.
BRU burde uansett være interessant for SAS med hovedkvarter for EU og NATO m.m. SAS og SN hadde tidligere tre avganger hver fra OSL (før LH kjøpte SN). De har to hver idag. Har de samarbeidet noe særlig på ruten?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SAS har flydd Oslo -Lisboa nonstop tidligere, men det er en del år siden. Jeg har i alle fall vært i Lisboa og flydd SAS direkte.
BRU er jo fortsatt interessant, men med trafikk til/fra som nevnt. Og derfor de fortsetter å fly.
Men som hub, har den aldri vært relevant for SAS
Ja, SAS har fløyet OSL-VIE, men det er en stund siden. Jeg har fløyet med SAS på ruten da jeg bodde der i 2006. OS har jo redusert kraftig på ruten og flyr kun 3 x i uken mot 2 daglige pre covid. Jeg har en mistanke om at LOT har tatt over endel trafikk som tidligere gikk vis VIE. Begge har gode nettverk i Sentral og Øst-Europa, samt på Balkan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Litt merkelig at det er marked for OS med 3 daglige til ARN mens OSL betjenes som en hvilken som helst leisure rute.
BRU har jo en del Star ruter som ikke opereres av SN som vel må ha generert noe transfer trafikk? Det vil vel det vel også være i Sky sammenheng på samme måte som LHR, AMS og CDG har gjort det i Star sammenheng?
SAS har flydd Oslo -Lisboa nonstop tidligere, men det er en del år siden. Jeg har i alle fall vært i Lisboa og flydd SAS direkte.
Det ser ut til at de oeker til daglige fra sommerprogrammet. Avinor er blitt daarligere til aa oppdatere nettsidene med avganger. Flere nye destinasjoner som Eindhoven og Lyon er ikke med paa oversikten, og mange ruter er ikke oppdatert for sommerprogrammet selv om endringer annonsert og ruten er lagt ut for salg. De har fog faatt med seg at SAS starter til Linate fra 31, mars.
Kan se ut til at Avinor er "fullstendig" oppdatert ut mars ja.
Hvorfor tror folk her at SAS vil havne på T3 på Heathrow?
Er ikke de fleste SkyTeam (er vel kun Delta på T3) i T4