Der er jeg helt uenig med deg!
Det er greit at man kan få flere eco seter inn osv. Men husk nå på at flyene brukes på samtlige SAS destinasjoner, og ant biz seter kan ikke bare avspeile behovet til BKK.
Tidligere var billigste biz pris på denne ruta rundt 22'. Da opplevde man ofte 15-20 oppgraderinger pr flight. Det er iallefall dårlig bizniz for SAS. Med dagens pris på 16' gjør de seg attraktive og får inn penger for nesten alle setene. Og til denne prisen booker folk også tidligere. Jeg så det senest i november da jeg hadde en t/r BKK i C. Bestilte ca 2 mnd før avreise. Da var bare en tredjedel av setene tilgjengelig i seatmapen. 2 uker før avreise var det ikke mulig å kjøpe billett i biz lenger. Da var det fullt. Så det ble ikke mange oppgraderinger på noen av de flightene jeg var med på, som forøvrig også var stappfulle i alle klasser.
Så hva er best? 20 betalende i biz eller 46? Det er klart SAS får mere penger ut av dette, ellers hadde de nok ikke gjort det.
Og jeg er enig i det som enkelte her antyder, at dersom SAS ikke klarer å gjøre forretninger på fulle fly til BKK så har de ikke mye kontroll på hva de holder på med!
Håper virkelig SAS fortsetter med dette opplegget til BKK. Da vil det iallefall være mitt foretrukne valg på den ruta!
BF:cool2