SAS og BA med samarbeid (Interline Irregularity Agreement)

Re: SAS og BA med samarbeid.

Men jeg forstår det slik de fortsatt ikke har en vanlig interline avtale?

Virker slik ja. Men positivt at de gjør en slik avtale, så de blir litt mer robuste på leveranse.

Ja. Mig bekendt er BA en af de eneste større selskaber, som ikke giver mulighed for bl.a. at checke bagage videre fx SK -> BA.

Re: SAS og BA med samarbeid (Interline Irregularity Agreement).

BA hadde jo totalt it krasj for ikke så lenge siden, og SAS har problemer med SAS Irland, så begge parter har motivasjon for å finne en løsning.

Veldig positivt i hvert fall.

Dette er jo gode nyheter for passasjerer og handling selskaper. Husker en sommer BA fortsatt fløy til BGO og hadde en kansellering. De hadde bare lov til å booke om til KLM og AY. Det var jo kjempelett å finne ledige seter med dem midt på sommeren.

Det var BA som sa opp denne (og mange andre) i 2012. Husker det var en del som klødde seg litt i hodet ..

Det var BA som sa opp denne (og mange andre) i 2012. Husker det var en del som klødde seg litt i hodet ..

Det jeg ble fortalt var at SAS sa opp avtalen fordi BA sendte veldig mange med SAS pga. kanselleringer og forsinkelser rundt 2012.

SAS hadde ikke samme behovet og i tillegg var det mye ‘no-show’ blant de som kom fra BA, og dertil mye tomme seter.

Ettersending av bagasje var mulig hele tiden, også uten interline. Men muligheten blir sjeldent benyttet, da både handling og flyselskaper har prefferanse for "eget metall". Ettersending av bagasje ("rush") styres av en IATA-avtale. (Alle IATA-medlemmer kan sende "rush" med et hvilket som helst selskap som også er IATA-medlem)

Back