SAS og A320

Vet ikke riktig jeg, 95 stk. A319HD til easyJet er da litt mer enn en flis - og nå har også AirBerlin fått noen :p

Vet ikke riktig jeg, 95 stk. A319HD til easyJet er da litt mer enn en flis - og nå har også AirBerlin fått noen :p

Og for å spikke mer så finnes det 320 hvor 2 av nødutgangne er deaktiverte og "plugget". ANA har blant annet noen av disse.

Men prinsippet er uansett at forskjellen mellom 319 0g 320 er minimal og uten betydning når det kommer til driften av disse og 320 vil derfor passe inn i SAS sin flåten sammen med 319 og 321

Jeg er enig i at A320-serien er å regne som en enhetsflåte. Utfordringene oppstår og enhetsfordelene forsvinner fort etter min mening når man også har B 737 Classic og Next Generation og jammen også MD-80 i diverse varianter i flåten. Selv om disse teknisk sett er fordelt i forskjellige selskaper, så forsvinner uansett stordriftsfordelene. Men her er det vel andre hensyn som er ute og går og på sikt så sikter man seg kanskje inn mot en flåte med B 737 NG og A320 serie for innenriks, skandinaviske og europeiske ruter. Ikke vet jeg.......

Espen

Da prøver jeg igen ;)
Hvis forskellene er så små, havd ska man så med endnu en variant ???

Nu er forskellen på kapasitet for SK MD80 og SK A319 jo forsvindende lille.
SAS har jo også A321 der tager 184/198 pax.

Men det er kanske lettere at skaffe A320 på brugtmarked !
(Hvis det er det der er tale om).

Back