SAS Norge sin nye 73G-WL!

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
SIden det ikke har blitt laget en egen tråd med bilder av det nye flyet som har ankommet (Stjeler litt fra den andre tråden som er nokså rotete) tillater jeg meg å lage en ny tråd.

Her er bilder av nye LN-RRA.
Er det noen som vet når den settes i trafikk og hvor man kan se den fly forbi?

kpae1497.jpg

kpae1497.jpg

Ja han Steinar har blitt fin , eller så hadde vi jo en fin tråd da , http://forum.scanair.no/read.php?TID=16188

Originally posted by P.A. VIKING

Ja han Steinar har blitt fin , eller så hadde vi jo en fin tråd da , http://forum.scanair.no/read.php?TID=16188

ja, jeg er klar over det, men den ble litt lang og rotete. Det er heller ikke sikkert at alle har fulgt med i den tråden de 5 månedene den har vart og som allikevel har interesse for det nye flyet.

Vet noen når LN-RRB kommer?

Det er vel grunn til å tro at kjerra kommer til fedrelandet i løpet av en liten uke når den flyr nå. Vanligvis er det 3 testflighter og deretter overlevering til den nye eieren.
Fergeflyging hjem til OSL tar jo kun 12-14timer med mellomlanding for drivstofffylling.
Med mindre det er nødvendig med tekniske rettelser etter testflightene bør den være på sin nye base i slutten av neste uke vil jeg tro.

Den store fly-journalisten fra Stavanger området er invitert på ferry flighten
Bare så det er sagt :D

Originally posted by OJB

Med mindre det er nødvendig med tekniske rettelser etter testflightene bør den være på sin nye base i slutten av neste uke vil jeg tro.

Da setter vi den inn på SK4432 den 22. juni.....:smile2

Originally posted by Leorim

Den store fly-journalisten fra Stavanger omårdet er invitert på ferry flighten
Bare så det er sagt :D

Helgesen :drunk: :huh: :posty: :question: :exclamati

Trodde kanskje han hadde blitt håndtert med pinsett hvis han hadde beveget seg innenfor US boarders.

Originally posted by OJB
Fergeflyging hjem til OSL tar jo kun 12-14timer med mellomlanding for drivstofffylling.

Hmm....trenger de mellomlanding da? Når BU i sin tid hentet sine NG maskiner fløy de direkte fra BFI og til SVG...

Originally posted by Boeing

Originally posted by OJB

Hmm....trenger de mellomlanding da? Når BU i sin tid hentet sine NG maskiner fløy de direkte fra BFI og til SVG...
Med gunstig medvind bør nok det være mulig ja.Det avhenger naturligvis hva de har med av last(reservedeler). Det hele er jo et spørsmål om vekter.
Uten nevneverdige vekter for folk og utstyr går det greit å fly direkte, jeg har vært med på begge deler.

Alle -705 BU hentet fra fra Boeing gikk direkte BFI-SVG. Hva SK angår vet jeg ikke sikkert, men antar at i hvert fall de fleste gikk direkte.

Og hvis noen lurer: ;)

SK9150 LN-RRA
ETD BFI 190607 2200Z
ETA OSL 200607 0730Z

-altså i ett hopp.

Når den skal i rutetrafikk er ikke sikkert, men det blir neppe før over neste helg en gang. Og nei, winglets er ikke planlagt (som ettermontering) for andre SASN 737NG, selv om vurderingen neppe er lagt helt død. Synd, jeg tror det hadde lønt seg. For -800 er det såvidt jeg vet veldig enkelt, "bare" å skru dem på, mens alle våre -700 er såpass gamle at det trengs en modifikasjon av vingestrukturen før winglets kan settes på. :cry:

Originally posted by Stone

Alle -705 BU hentet fra fra Boeing gikk direkte SEA-SVG. Hva SK angår vet jeg ikke sikkert, men antar at i hvert fall de fleste gikk direkte.

Og hvis noen lurer: ;)

SK9150 LN-RRA ETD BFI 190607 2200Z
ETA OSL 200607 0730Z

-altså i ett hopp.

Når den skal i rutetrafikk er ikke sikkert, men det blir neppe før over neste helg en gang. Og nei, winglets er ikke planlagt (som ettermontering) for andre SASN 737NG, selv om vurderingen neppe er lagt helt død. Synd, jeg tror det hadde lønt seg. For -800 er det såvidt jeg vet veldig enkelt, "bare" å skru dem på, mens alle våre -700 er såpass gamle at det trengs en modifikasjon av vingestrukturen før winglets kan settes på. :cry:

Se her ja, den kommer til Onsdag kl 07.30....
Spottere på OSL, gjør dere klare.:smile2

Airbus 330.

Back