Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Tror ikke det går så godt i følge flere innlegg her.
Tror nok at SAS klarer seg meget godt da forretningsreisende selvsagt vil velge SAS til Polen
Hva er det for en kommentar liksom...
Det er vel ingen tvil om at DY skal faa en mye hardere kamp naa enn foer SAS kom paa banen. Det er jo ganske saa ambisioest aa kreve over 6500 spenn for en "fleksibel" billett til GDN mens SAS krever 5300 i Economy Extra som gir egen kabin, full service og reell fleksibilitet (+mm). Skal bli knallhardt for DY aa konkurrere mot det..
SAS har jo lenge flydd fra CPH og mens at DY naa har en daglig 5 dager i uken til GDN, kan SAS diske opp med 6 ukentlige direkte fra OSL og totalt 5 flighter hver eneste dag inn og ut av GDN direkte eller via CPH hver eneste dag untatt loerdag der det er 4 SAS flighter til/fra GDN.
Tipper det ser minst like greit ut til de andre destinasjonene.
Saa vi faar se hva vinteren bringer...
og hvor mye av dette er egentlig nytt? SAS pax har jo hatt et svært godt tilbud til Polen i mange år. Faktisk også før DY satte inn støtet mot Polen.
Noen nye direkte ruter til Polen med SAS fra Osl, jo jo, men ikke et revlosjonerende business tilbud til Polen? det har som du skriver eksistert lenge før Norwegian kom inn på disse rutene.
Norwegian sitt inntreden beviser jo det motsatte av hva du her skriver Tommy. Når business paxen i alle år har hatt et så godt produkt fra København med SAS, så står det jo ikke i forhold til de markedsandelene som Norwegian har tatt med sine nye ruter til Polen. For business pax benytter seg flittig av Norwegian sine ruter til Polen, noe Norwegian selv har uttalt!
dette er et vepsebol jeg ikke gidder å stikke hånda inni.![]()
SAS har ikke hatt et svaert godt tilbud til Polen fra OSL, det fikk de foerst i vaar...
Og beviser hva? Dersom du leser innlegget mitt, snakker jeg om fra OSL. SAS har ikke hatt direkteruter fra OSL saann som naa, det har LOT tatt seg av.
Det er jo klart at DY har business pax paa direkterutene sine og har god markedsandel naar de ikke har konkurranse fra SAS. Men historien blir jo en helt annen naa som SAS har aapnet direkteruter til flere destinasjoner i Polen backet opp av overlegen frekvens via CPH.
Norwegian sitt inntreden beviser jo det motsatte av hva du her skriver Tommy. Når business paxen i alle år har hatt et så godt produkt fra København med SAS, så står det jo ikke i forhold til de markedsandelene som Norwegian har tatt med sine nye ruter til Polen. For business pax benytter seg flittig av Norwegian sine ruter til Polen, noe Norwegian selv har uttalt!
En slik direkte sammenligning av markedsandeler før/etter er noe misvisende. Det skyldes det faktum at såkalte "lavkostoperatører" genererer helt ny trafikk.
Forretningsmarkedet er ikke så prisfølsomt, selv om det har skjedd endringer også her, selvfølgelig.
Helt klart, men mitt poeng er at de forretningsreisende i mindre grad velger å reise via CPH med SAS til fordel til direkte ruter med Norwegian og SAS.
Fordelen med SAS er jo at man har muligheten til å fly via CPH dersom noe skjærer seg eller tidene skulle passe sånn. Flere muligheter er alltid bedre, særlig for bizpax.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.