SAS Norge mest punktlig i Europa - igjen!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Må si meg helt enig med CK i at selskap har sin hub utenfor det sentrale Europa sikkert har det endel enklere i sommermånedene. Det er grenser for hvor mye man kan ta igjen i lufta når man har slot en halv time etter schedule...
Regner med at det er tildels store forskjeller på hvor stort slingringsmonn man bygger inn i rutetidene også, selv om selskapene som planer tight har jeg selv å takke her. Det er lettere å lande on-time om man har satt 1:50 som rutetid, mens andre på samme rute har 1:30...

Jeg for en liten stund siden å gå off-block litt før tiden, men å lande ca. 1 time etter rutetid etter å ha fløyet en time i holding pga. uforutsette omstendigheter. Dette er ikke noe selskapene har skylden for.

Da har jeg nettop gjort meg ferdig med min 10 SAS-flight på et par uker, og samtlige har vært i skarp rute. Veldig bra, og også morsomt å høre at andre passasjerer kommenterer dette også. Om dette fortsetter framover er jo dette et betydelig konkurransefortrinn!

Da har jeg nettop gjort meg ferdig med min 10 SAS-flight på et par uker, og samtlige har vært i skarp rute. Veldig bra, og også morsomt å høre at andre passasjerer kommenterer dette også. Om dette fortsetter framover er jo dette et betydelig konkurransefortrinn!

Jepp, men nå melder høsten sin ankomst med tåke meg her og der og vinteren blir vel ikke noe bedre i år enn tidligere...
Men det hadde vært gøy om SAS stabiliserte seg på dette nivået, for ja, det er et konkurransefortrinn å gå på rute.

Spørsmål: Widerøe venter "ofte" på SAS som kommer "sent" inn, men nå som SAS har policy på å gå på rute, er det slutt på at de venter på WF da eller?

E!

Back