SAS med OSL-IAH?

sentry

ScanFlyer Blue
Ryktene sier at SAS seriøst vurderer direkterute OSL-IAH. Denne gangen med "ordentlig" fly og ikke all biz 737 slik som fiaskoen fra SVG. Er det noen som vet om dette stemmer?

Re: "Ny" SAS-rute?

Ryktene sier at SAS seriøst vurderer direkterute OSL-IAH. Denne gangen med "ordentlig" fly og ikke all biz 737 slik som fiaskoen fra SVG. Er det noen som vet om dette stemmer?

Trodde Atlas fløy oljefolk mellom Houston og Stavanger?
Behov for mere seter på den strekningen er vel bra.

Trodde Atlas fløy oljefolk mellom Houston og Stavanger?
Behov for mere seter på den strekningen er vel bra.

Atlas? Er ikke det cargo?

Spennende rykte, men blir vel isåfall fra CPH og ikke OSL.

.. eller ikkeno. Mest sannsynlig med mindre oljebransjen tar av.

Atlas? Er ikke det cargo?

Atlas flyr selvgående frakt også. De har bl.a. to 747-400'er i luksuskonfig (F10 C143 Y36) som flyr på kontrakt for Sonair mellom Houston og Luanda.

Det tvivler jeg på....Skulle SAS endelig starte noget op fra OSL til USA, kunne Seattle eller Portland være en mulighed....Derved flyves der fra Skandinavien til de store byer på Vestkysten..
Hilsen Ole

Men hvor troverdig er dette rykte egentlig? Og hvem er kilden? Om det stemmer er dette en strålende nyhet, men spretter ikke pærecideren riktig enda...:rolleyes:

SAS starter vel ikke noen nye ruter, interkontinental ihvertfall, sålenge passasjeravgiften er som den er?

SAS starter vel ikke noen nye ruter, interkontinental ihvertfall, sålenge passasjeravgiften er som den er?
Har de tilgang på fly, regnestykket går i pluss og de ikke har noe annet fornuftig å innvistere i så kommer det nye ruter. Uansett om det er flyavgift eller ei.

.. eller ikkeno. Mest sannsynlig med mindre oljebransjen tar av.

Er det ikke på tide for en gang skyld å starte i forkant ?
Sist SAS prøvde seg på Houston lå de godt i etterkant av markedet ved oppstart.
Kanskje tiden er inne NÅ ?

OSL-IAD(Washington) har vært aktuell som rute for SAS lenge. Den siste tiden har OSL-BOS vært hyppig nevnt. Her ser man for seg muligheten med fordeling som MIA(men da 3 fra OSL/4 fra CPH) dersom SAS setter større maskin inn. Pr. i dag har ikke selskapet ledige widebody maskiner, så ekspansjon på LH fra OSL, skjer trolig ikke før A350 kommer inn i flåten og det ligger fortsatt et stykke frem i tid. Dessverre.

Last edited:
Men hvor troverdig er dette rykte egentlig? Og hvem er kilden? Om det stemmer er dette en strålende nyhet, men spretter ikke pærecideren riktig enda...:rolleyes:

Tja, jeg vet ikke hvor troverdig det er, og kilden er en av de mange nordmennene som bor og jobber i Houston. Som jeg sa i åpningsinnlegget: dette er rykter. Når det er sagt er Houston en glimrende hub til de fleste steder i sørlige delen av USA og også til mellom- ogf søramerika, så det ville ikke være verste stedet man kunne velge. Det sies også at den norske kolonien i Houston er den største norske kolonien utenfor norden - om det er sant skal jeg ikke si noe om, for alle slike tall er basert på synsing og gjetting.

Jeg har ikke en gang lagt pærecideren i kjøleskapet, for å si det sånn.

Og inntil da er det vel fritt frem for Norwegian Longhaul, hvis de vil....

Espen

Er sikkert vesentlig mindre interessant destinasjon for DY, ettersom det for SK ville vært en UA hub for destinasjoner i Sør- og Sentral Amerika.

Som forsøkt nevnt ovenfor

Houston er meget interessant destinasjon, både som verdens viktigste olje/energiby og United-hub. Brukte flyplassen selv på vei til mellom-amerika for en drøy måned siden. Mye bedre hub enn Newark. Dog foretrekker jeg å reise via København eller direkte fra Sola, evt kombinasjon av disse byene.

Back