SAS med "1. klasse" til Washington....

TheDane

ScanFlyer Blue
Følgende bl.a. iflg TakeOff.nu. Se også: http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=3118

Så får SAS "1 klasse" tilbage........dog kun indirekte og for en periode. Da den de UA B767 maskine som skal flyve København-Washington i vinter har 1 klasse på flyet vil de passagerer som køber Business Class med Sleeper tillæg blive seatet på de sæder der normalt er 1. klasse på UA. Normale Business Class pasaagerer får de normale UA Business Class sæder på maskinen. Economy Extra får de forreste pladser på turist som på UA har mere benplads men som ikke også er større sæder som på SAS. Derfor vil SAS udbetale kompensation i forhold til den normal betalte Economy Extra pris, hvor meget vides endnu ikke. Øvrige Economy class får de øvrige turist pladser (bagerst i kabinen). SAS vil også følge cateringen på flyet nøje således at samme niveau som allerede er kendt fra SAS holdes.

I følge samme artikel i TakeOff så skal de 2 Cimber Air CRJ maskiner som SAS Wet-leaser fra 31 oktober bemales i SAS farver......eller det vil sige artiklen siger at halen skal have SAS logo. Men mon ikke det betyder at maskinen får SAS bemaling påsat en tekst med "Operated by Cimber Air" evt. med et lille Cimber Air loge eller måske lidt a´la Cimber Air gjorde da de fløj med CRJ for Team Lufthansa http://www.airliners.net/open.file/320135/L/
 
Replying to Topic 'SAS med

hvordan skal de rent praktisk nå al den ommaling?
De 4 DM maskiner flyver vel i DM farver frem til at QI overtager dem den 1nov - samme dag som Qi skal bruge to til at flyve for SK og selv skal bruge 2 i BLL. De andre tre de allerede flyver med flyver jo i ren QI bemaling ud af CPH og LYS (for AF). Tvivler på at DM vil lade dem male dem om mens de stadig flyver DM ruter.
 
Replying to Topic 'SAS med

OY-RJA var jo i fulle Team Lufthansa-farger. Stilig om de to dedikerte CRJs som QI skal fly for SK får SK-farger. Våre danske venner får passe på med kameraene!
 
Replying to Topic 'SAS med

Originally posted by jens


hvordan skal de rent praktisk nå al den ommaling?
De 4 DM maskiner flyver vel i DM farver frem til at QI overtager dem den 1nov - samme dag som Qi skal bruge to til at flyve for SK og selv skal bruge 2 i BLL. De andre tre de allerede flyver med flyver jo i ren QI bemaling ud af CPH og LYS (for AF). Tvivler på at DM vil lade dem male dem om mens de stadig flyver DM ruter.

Godt spørgsmål ja. Men det samme gælder vel de øvrige maskiner som Cimber "selv" skal have. De skal vel i Cimber Air farver, kunne ikke forestille mig at Cimber ville flyve rundt med Maersk Air farver for altid. Men kunne det tænkes at der enten lige inden aflevering til Cimber (altså her sidst i oktober) eller lige efter levering i en periode bliver brugt en af de DUO CRJ700 maskiner som Maersk Air ejer og har stående i Billund som stand-in for de maskiner som Cimber skal have imens de på skift bliver "express" malet i henholdsvis Cimber Air og SAS farver?
 
Replying to Topic 'SAS med

på Cimber Air-siden på Scanair.no har du listen over de ex-Maersk maskiner som skal til Cimber
 
Replying to Topic 'SAS med

jepp, takk. Kommer i neste update, kanskje allerede til helgen om den lille vil sove...
 
Back
Top