Følgende bl.a. iflg TakeOff.nu. Se også: http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=3118
Så får SAS "1 klasse" tilbage........dog kun indirekte og for en periode. Da den de UA B767 maskine som skal flyve København-Washington i vinter har 1 klasse på flyet vil de passagerer som køber Business Class med Sleeper tillæg blive seatet på de sæder der normalt er 1. klasse på UA. Normale Business Class pasaagerer får de normale UA Business Class sæder på maskinen. Economy Extra får de forreste pladser på turist som på UA har mere benplads men som ikke også er større sæder som på SAS. Derfor vil SAS udbetale kompensation i forhold til den normal betalte Economy Extra pris, hvor meget vides endnu ikke. Øvrige Economy class får de øvrige turist pladser (bagerst i kabinen). SAS vil også følge cateringen på flyet nøje således at samme niveau som allerede er kendt fra SAS holdes.
I følge samme artikel i TakeOff så skal de 2 Cimber Air CRJ maskiner som SAS Wet-leaser fra 31 oktober bemales i SAS farver......eller det vil sige artiklen siger at halen skal have SAS logo. Men mon ikke det betyder at maskinen får SAS bemaling påsat en tekst med "Operated by Cimber Air" evt. med et lille Cimber Air loge eller måske lidt a´la Cimber Air gjorde da de fløj med CRJ for Team Lufthansa http://www.airliners.net/open.file/320135/L/
Så får SAS "1 klasse" tilbage........dog kun indirekte og for en periode. Da den de UA B767 maskine som skal flyve København-Washington i vinter har 1 klasse på flyet vil de passagerer som køber Business Class med Sleeper tillæg blive seatet på de sæder der normalt er 1. klasse på UA. Normale Business Class pasaagerer får de normale UA Business Class sæder på maskinen. Economy Extra får de forreste pladser på turist som på UA har mere benplads men som ikke også er større sæder som på SAS. Derfor vil SAS udbetale kompensation i forhold til den normal betalte Economy Extra pris, hvor meget vides endnu ikke. Øvrige Economy class får de øvrige turist pladser (bagerst i kabinen). SAS vil også følge cateringen på flyet nøje således at samme niveau som allerede er kendt fra SAS holdes.
I følge samme artikel i TakeOff så skal de 2 Cimber Air CRJ maskiner som SAS Wet-leaser fra 31 oktober bemales i SAS farver......eller det vil sige artiklen siger at halen skal have SAS logo. Men mon ikke det betyder at maskinen får SAS bemaling påsat en tekst med "Operated by Cimber Air" evt. med et lille Cimber Air loge eller måske lidt a´la Cimber Air gjorde da de fløj med CRJ for Team Lufthansa http://www.airliners.net/open.file/320135/L/