Jeg er meget klar over uskarpheten. Jeg vet ikke hvorfor det blir slik. Dårlig linse kombinert med dårlig fotograf/etterbehandling??? Benytter autofokus, og bildene ser skarpe ut i det de blir tatt...
Jeg er meget klar over uskarpheten. Jeg vet ikke hvorfor det blir slik. Dårlig linse kombinert med dårlig fotograf/etterbehandling??? Benytter autofokus, og bildene ser skarpe ut i det de blir tatt...
Jeg hadde også et delvis liknende syndrom med min enkle og billige Tamron 70-300 mm (bildene ble veldig uskarpe). Før hadde jeg lite kunnskap om den og selve kameraet, men nå har jeg stillt inn ønsket skarphet på kameraet samt blitt bedre kjent med objektivet og Photoshop.
Dersom du tar bilder i .raw-format og konverterer disse manuelt til .jpeg på datamaskinen så kjøres ikke oppskarping automatisk slik det gjør når kameraet selv konverterer til .jpeg... Altså må man gjøre dette selv (presterte å gjøre denne tabben med ca. 100 bilder jeg postet i et forum for en stund siden - litt flaut!) :-O)