• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sas MD-90

Lennart

ScanFlyer Rusty
Noen har sikkert skrevet om dette før
Men, i går på Osl så jeg LN-ROA stikke til Cph
Idag gikk en MD-90 til CPH (ukjent reg)

Når er det egentlig slutt på MD-90 flygingene ?

Og hvor er OY-KIM ?
Solgt ? (Trenger bilde av den )

Fikk ordnet meg en MD90 flight 25. juli... (LN-ROA) Håper det ikke var den siste SK MD90 flighten for meg!

Noen som er heldig. Har enda ikke fløyet med MD-90. mangler også A330 og A321 til SAS. Ellers har jeg prøvd alle de andre

Originally posted by Leorim
Trenger mitt eget tatte bilde davel :lol

Du kan jo prøve følgende lørdag kveld (6/8) :

SK2872 M90 9905 kl 2055 fra CPH (LOKAL TID)

Eller søndag morgen (7/8):

SK1863 M90 9905 kl 0615 til CPH (LOKAL TID)

--

Ellers kommer det MD90 mandag 8.8 også - Midt på dagen

FLTNO AD HOC CHGREAS STC EQUIPMENT STD STA

SK1868 J M90 V9905 CPH0835 SVG0945
SK1869 J M90 V9905 SVG1020 CPH1130

+ 2 TIMER FOR SIDDIS TIME

SK1868/1869 skal forøvrig operere med MD90 man og ons ut august

:jumpin'

:jumpin

Ett av de kuleste flyene i SAS flåten. Alltid gøy ved take-off å virkelig bli trykket bak i setet når take-off roll starter, nesten vittig ved take-off, føles nesten som om flyet hopper av banen når det kommer i lufta. Og med så og si nesten bare vindsus som støy, er dette virkelig et behagelig fly å være passasjer ombord i.

Virkelig synd at SAS skal kvitte seg med dem, men forstår godt at en enklere flåte vil gi besparelser.

Fløy første gang MD-90 med Delta fra SLC til SAT, har siden fløyet med SAS sine MD-90er 3-4 ganger.

Leorim, du bør absolutt prøve å få deg en tur før du ikke har sjansen lenger.

Och statusen på SAS MD-90 flotta är väl att LN-ROA/OY-KIL/OY-KIM fortfarande är "in service".

Pr. dags dato står tre maskiner på bakken,tre flyr for SAS og to for Nordic Leisure.
Hele flåten groundes når sommerprogrammet avsluttes (slutten av oktober) og skal avhendes.

Originally posted by LN-AFG
Og med så og si nesten bare vindsus som støy, er dette virkelig et behagelig fly å være passasjer ombord i.

Hva behager? Jeg kan ikke huske akkurat denne detaljen sist jeg satt bakerst i en slik sak...

/LF

Ja jeg mente selvsagt hvis du satt i fremre del av kabinen, det er forsåvidt også relevant for MD-80.

Jeg har derimot klart å sovne under approach på bakerste rekke av en MD-87, det var vel og merke etter en 10timers tur over dammen fra SEA-CPH, der jeg ikke hadde sovet. :up:

80 og 90 har helt like støymålinger foran i cabinen.Kun bak man merker forskjell.Fra rad 12 og bakover.:naughty:

Noen som kan gi ny oppdatering på MD-90 flighter til Sola ???
Mandag og tirsdag kom det ingen hertil .
Takker for hjelp (Vet at OJB også setter pris på info, hyggelig å hilse på deg deg, OJB )

Originally posted by Leorim
Noen som kan gi ny oppdatering på MD-90 flighter til Sola ???
Mandag og tirsdag kom det ingen hertil .
Takker for hjelp (Vet at OJB også setter pris på info, hyggelig å hilse på deg deg, OJB )

OY-KIL kommer til SVG i dag :

SK1868 ARR SVG 1145
SK1869 DEP SVG 1220

Back