SAS MD 80 Serien

VIVALDI

ScanFlyer Blue
Hei der ute
Noen av dere entusiaster som er tungt inne på info om når SAS har tenkt siste reis(sterkt beklagelig) med MD serien.?
Evt rute og år?
Hilsen meg som er MD fan og kommer med å gå med sørgebånd i laaaaaang tid.

Det vil bli behørig markert, men er nok noen år unna ennå. Ide om sn Scanair-charter er allerede lansert.

Ja, det blir utrolig trist når siste MD-80 forlater SAS! Etter min mening er MD-80 er det eneste skikkelige flyet SAS har igjen :D

Veldig enig med deg der ja.SAS skulle lært mer av DELTA,som ser ut til å begripe seg på å beholde sin flåte med MDer.(Hvor nå lenge det er da)

Douglas har alltid bygget flotte fly! DC-9 er et av dem, tenk en -21 i fri utfoldelse, har opplevd det med Yggeseth ved roret. Enig, en gang DC-9, alltid DC-9!

Vell vell,men iallefall....vi får tydeligvis beholde dem noen år til tolker jeg LN-MOW rett?
Noen som vet hvor mange SAS har igjen pr dags dato?

Dersom planespotters.net er korrekt oppdatert, så hevdes det her (pr. 20.05.2010) at
bolaget er oppsatt med 31 stk MD-8x

Dersom planespotters.net er korrekt oppdatert, så hevdes det her (pr. 20.05.2010) at
bolaget er oppsatt med 31 stk MD-8x
Jeg tror det er i overkant, i følge Scanorama (i den grad de vet) så er det 25 igjen.

2014...Ja ja...det var jo gode nyheter.Så da får vi oppleve MDen noen år til.Håper SAS fortsatt beholder MDen på ruten Stavanger-København,og ikke bare bruker CRJen.
Var det opp til meg,skulle MDen vært fast på den strekningen året rundt.Ønsketenkning.

2014...Ja ja...det var jo gode nyheter.Så da får vi Var det opp til meg,skulle MDen vært fast på den strekningen året rundt.Ønsketenkning.

Vi skulle hatt den tilbake på innenlandstrafikk, men den kommer nok aldri tilbake igjen. :(

Savner noe annet enn bare Boeing her i Norge.

Vi skulle hatt den tilbake på innenlandstrafikk, men den kommer nok aldri tilbake igjen. :(

Savner noe annet enn bare Boeing her i Norge.

Ikke for å spore helt av, men hvor mange år er det siden SAS sluttet med MD-80 innenlands i Norge egentlig?

Nå får vi et gjensyn med MD-81 i Tromsø i sommer på stockholmsruta. Det er tre datoer denne er planlagt.

Last edited:
I morgen forsvinner enda en MD-81 til statene. Den skal lande i Oslo og Reykjavik før den setter kursen mot Bangor int.

Avgang OSL 09:00. SK9198

Back