SAS Longhaul i Biz - Vegetar

LNv22

ScanFlyer Gold
Kort spørsmål:

Skal reise OSL - CPH - PVG med SK i biz sammen med en vegetarianer (spiser likevel fisk og skalldyr). Er det noe poeng å varsle om dette etter booking, som i eco, eller vil det alltid være vegetarvalg eller fisk/skalldyr på menyen hos SK i biz på longhaul?

Har alltid vært veggisvalg ved mine flyvninger i C hos SAS. I tillegg så pleier det alltid å være en fisk hovedrett. Om ikke så kan jo kompisen din gå i self service buffeten å forsyne seg med epler :)

Thomas

Re: SAS Longhaul i Biz - Vegatar

Alltid både noe kjøtt, fisk og vegetar på SK intercont som fluxie skriver. Kan også bestille vegetar som special meal på forhånd, om man får bedre mat vet jeg ikke.

Litt avhenging av hva man liker - men AVML Asian Vegetar er som regel meget godt...

Hvis du forudbestiller, så får du det almindelige veggie-choice fra menuen til hovedret, men forretten er også vegetar, hvilket den ikke altid er på standardmeal.

Hvis I ikke forudbestiller, så er det en meget god idé at sige det til crewet allerede ved boarding, så de kan reservere et veggie-meal og I ikke risikerer at de er løbet tør.

Dere bør bestille spes.mat.
Årsaken er at det ikke alltid er vegetar lastet, fra tid til annen skjer det feil.
Når du har bestilt, så kan du alltid be om noe annet fra menyen.
Men når spes.mat er bestilt, så er den i boks.

Ok, men er det ikke alltid et fisk eller skalldyr alternativ i biz? I så fall trenger man jo ikke si i fra. Eller, kan jo risikere at de er tomme for fisk når man velger..

Ok, men er det ikke alltid et fisk eller skalldyr alternativ i biz? I så fall trenger man jo ikke si i fra. Eller, kan jo risikere at de er tomme for fisk når man velger..

Det er det som er saken, det kan gå tomt.
Flighten i går f.eks. Fisken vare borte når vi kom til rad 4. Da var det kun kylling og svin igjen.
Så derfor vil det alltid være lurt å bestille spesialmat, dersom det er påkrevd

Dersom man bestiller spesialmat/vegetar i C på longhaul, er dette da det samme som de får i eco?

Dersom man bestiller spesialmat/vegetar i C på longhaul, er dette da det samme som de får i eco?

Nei.
Det er en helt egen meny, med større porsjoner og etter min mening mere smakfull mat.

Takk for flere svar igjen.

Er det som DC-8-63 skriver mulig å bestille forskjellige vegetarmenyer? (hans eksempel: AVML Asian Vegetar).

Jeg har bare bedt om "vegetar", og regner vel med da å få det ordninære vegetarvalget...

Back