SAS leverer gode tall tredjekvartal

Re: SAS leverer gode tall...

300 MSEK bedre enn gjennomsnittet av analytikerne hadde ventet, så de kan vel være fornøyd med det.

Står det noe om hvor mye elendig ressursplanlegging i sommer kostet dem? Antar overskuddet hadde vært endel høyere hadde de truffet bedre her?
 
Re: SAS leverer gode tall...

Litt svar på tiltale til fanboytråden «vil sas overleve».
Et av de beste kvartal noen sinne og guiding på 2 milliarder sek pluss i år.
 
Re: SAS leverer gode tall...

300 MSEK bedre enn gjennomsnittet av analytikerne hadde ventet, så de kan vel være fornøyd med det.

Står det noe om hvor mye elendig ressursplanlegging i sommer kostet dem? Antar overskuddet hadde vært endel høyere hadde de truffet bedre her?

100MNOK hvis jeg ikke tolker rapporten feil...
 
Re: SAS leverer gode tall...

Finansdirektøren til P2 i dag:
Wist forteller at man pga problemene i sommer har estimert ekstraordinære kostnader til å være ca 130 mill kr. Dette fordeler seg på SK-virksomheten, på den irske virksomheten og CityJet.
 
De trenger hver krone, når 100 utrangerte fly, skal erstattes.

Det er vel alltid bra med gode marginer enten en skal erstatte 100 eldre fly med nye inn i et etablert marked, eller en skal øke flåten med 100 fly og skape nye markeder for disse flyene.

Selv om jeg er teknolog og ikke økonom mener jeg å ha lest et sted at bedrifter som leverer gode resultater også får gode kredittvilkår

Har du noen formening om hvor mange sillioner mer SAS hadde hatt i kvartalresultat dersom de hadde en flåte med nøyaktig samme gjennomsnittalder som Norwegian sin flåte?

Du kan nok mye mer om dette en jeg
Jeg kjenner best fly industrien som passasjer og vet godt hva som betyr mest for meg
 
For kontekst, hvorfor har FBU1 mer kunnskap om dette enn deg? :)

Det er kun tanker jeg har gjort meg basert på innleggene her, men hva vet jeg.
Mange har meninger om denne industrien uten å ha direkte tilknytning.

Hvem husker vel ikke "Parker" som herjet i E24 hver gang det ble publisert noe om luftfart
 
Flåtefornyelse er en kontinuerlig prosess. Man gjør dette mer eller mindre kontinuerlig for nettopp å minske trykket.
 
Selv om jeg er teknolog og ikke økonom mener jeg å ha lest et sted at bedrifter som leverer gode resultater også får gode kredittvilkår

Jo, det stemmer, og det ser men også på prisen SAS må betale for å låne penger som nå er drastisk mye lavere nå enn hva den var for noen år siden. I tillegg til at gjelden nå er relativt lavere enn før.

Svært mange av flyene SAS skal ha den nærmeste fremtiden er allerede finansiert, og de litt lenger ut vil finansieres på det som til enhver tid er mest gunstig (og mulig) enten det er snakk om kjøp, sale-leaseback eller mer ordinær leasing.
 
Back
Top