SAS legger ut 11 nye destinasjoner til priser fra 249 kroner, alt inkludert

Originally posted by Stian

Ja, hva skal SAS gjøre om noe går galt, og fly må innstilles?
Dette er jo avganger som går 1-3 ganger i uka, så det er ikke bare å booke om til neste fly.

SAS har heldigvis interline-avtaler med veldig mange forskjellige flyselskaper, i motsettning til unevnte LCC-selskaper...:D

Så det skal ikke være så vanskelig å få folk hjem dersom slike situasjoner skulle oppstå.

Men har ikke LCC-selskapene også plikt til å booke om til andre selskaper i henhold til EU-loven?

Originally posted by Someone

Nei, kun refundere/gi deg erstattning

Loven sier noe om ombooking også: Selskapene skal, ved denied boarding/kanselleringer/forsinkelser, gi assistanse til kundene, sørge for ombooking og refusjon, betale kompensasjon i henhold til regelverket, og informere passasjerene om deres rettigheter:

EU 2007/0168

Uansett synes jeg denne reklamen er misivisende! Når man ser den tror man at man får servering ombord. Og dette vet SAS. Blir mange skuffende pax av dette.

Ombordproduktet er JUST THE SAME AS DY, NB, FR osv. Salg ombord er også service.
Forresten, DY har ny ombordmeny på utland, fristende skal jeg si dere:colgate:

Originally posted by MD11

Uansett synes jeg denne reklamen er misivisende! Når man ser den tror man at man får servering ombord. Og dette vet SAS. Blir mange skuffende pax av dette.

Ombordproduktet er JUST THE SAME AS DY, NB, FR osv. Salg ombord er også service.

Skal vel ikke så mye til å være bedre enn den gamle menyen til norwegian...
Utrolig dårlig utvalg, og dette med at varm mat bare selges på flyvninger over 3 timer... hva slags tull er det?
Og kaffemaskinene deres er nesten alltid i ustand.
Noen ganger har jeg mistenkt at det bare er noe de sier fordi de ikke gidder å koke kaffe.

Skal vel ikke så mye til å være bedre enn den gamle menyen til norwegian...
Utrolig dårlig utvalg, og dette med at varm mat bare selges på flyvninger over 3 timer... hva slags tull er det?
Og kaffemaskinene deres er nesten alltid i ustand.
Noen ganger har jeg mistenkt at det bare er noe de sier fordi de ikke gidder å koke kaffe.

Varmmat selges på flyvninger over 2,5 timer. Og nå har DY fått en ny frokostmeny som selges på morgenflyvninger som inkluderer kaffe og juice til kun kr 45,. :D Ikke gidder og koke kaffe, nei nei nei, for noe tull, det er bare å helle varmt vann nedi kannen det:D Kaffen ligger i koppen fra før:exclamati And by the way, den smaker godt:cool:

MD11: Jobber du for DY nå? Jeg synes å ha fått med meg at du jobbet for WF tidligere, men det kan selvsagt hende at jeg blander sammen folk.

Kaffen lages jo rett i koppen ja som MD11 skriver, og den smaker SLETTES ikke ille synes jeg....Det er IKKE noe kaffetraktere ombord Stian, så hvor du får det fra vet jeg da jaggu ikke?

Og MD11 haaaar vel gått over til DY har'n ikke? :) Synes å huske jeg leste noe om det?

Kaffe, vann.... kokes må det jo.
Iallefall, de to siste gangene jeg har reist med DY, har de annonsert at "dessverre blir det ingen kaffe på denne flyvningen, pga feil med vannkokerne".

Iallefall, de to siste gangene jeg har reist med DY, har de annonsert at "dessverre blir det ingen kaffe på denne flyvningen, pga feil med vannkokerne".

Vannkoker er ikke kaffekoker:exclamati Det har vært noe småkrøll med gamle vannkokere men de blir byttet ut.

EX BU maskiner i SK flåten har vel kaffetraktere eller tar jeg feil?

Vannkoker er ikke kaffekoker:exclamati Det har vært noe småkrøll med gamle vannkokere men de blir byttet ut.

Hehe, jeg vet jo at kaffekoker og vannkoker ikke er det samme. Men varmt vann er jo en nødvendighet for at det skal bli kaffe ;)
anyway.. betyr ikke så mye for meg da jeg ikke liker kaffe. Synes bare det det var litt rart at det samme skulle skje på to av mine ganske sjeldne DY-flyvninger. Men det kan jo ha vært en tilfeldifghet, og noe som skjer svært sjelden.

Hehe, jeg vet jo at kaffekoker og vannkoker ikke er det samme. Men varmt vann er jo en nødvendighet for at det skal bli kaffe ;)
anyway.. betyr ikke så mye for meg da jeg ikke liker kaffe. Synes bare det det var litt rart at det samme skulle skje på to av mine ganske sjeldne DY-flyvninger. Men det kan jo ha vært en tilfeldifghet, og noe som skjer svært sjelden.

Nå er ikke varmt vann en betingelse for og få kaffe. Jeg drikker iskaffe, en oppfrisker. WF selges også iskaffe ombord^_^

Det ville vel ikke være så lett å selge til 475,- om man sa at de samme varene kommer på tilbud til 249,- ?

Men det som er vanskelig her på forumet, er at noen av dere IKKE tåler at man snakker litt " negativt om det selskapet su jobber i" så kommer det drittslenging og det synes jeg er meget dumt her på forumet.

Kom igjen med din mening.

Jan

Det er en stund siden det var et problem å kritisere selskap her på forumet. Vi har mange ansatte i både DY og SK som er de store aktørene i luften rundtom her, og vi har mange for det forskjellige aktørene på bakken.

Med noen få unntak oppfører alle seg godt her, og de som ikke gjør det er fordelt noe lunde likt mellom de som gir og de som ikke takler å få høre det.

Og når det gjelder utspillet ditt så svarer jeg kort og godt med to ting: "Kjør debatt!" og "down in front".

-A

Back