SAS har flydd her med A320/737 i alle år. Jeg trodde SAS Link var opprettet ene og alene for dette formålet?
Ser at Norwegian har lagt ut 3x daglig i sommerprogrammet, med SAS greier ikke å fly en Embraer opp engang?
Blir interessant å se om SAS tar med seg pax til KSU eller AES, og i så fall hvilken plass som får flest "nye" passasjerer.
Spennende å se hva dette gjør med prisene på ruten når det blir en aktør.
SAS har flydd her med A320/737 i alle år. Jeg trodde SAS Link var opprettet ene og alene for dette formålet?
Ser at Norwegian har lagt ut 3x daglig i sommerprogrammet, med SAS greier ikke å fly en Embraer opp engang?
Overraskende at de legger helt ned. Link som mange nevner hadde vært logisk men har vel ingen base på OSL.
Tror forretningsreisende på globale ruter nå går til KLM. Enten direkte på AES eller via codeshare WF og BGO. Så får vi se - moldefolket vil så gjerne ha møreaksen, det er spørs hva som blir igjen av trafikken på MOL da.
Den største gåta er hvorfor disse byene (Molde og Kristiansund) ikke har felles flyplass, ev. med oppgradering av veien for ytterligere effektivisering.
Tenkte mye som deg, faktisk!Dette vil nok heller ikke gjøre det lettere for DY å kjøpe opp WF...
Dette vil og føre til at DY vil få monopol på 3 innenriksruter fra OSL (BDU, LKL og MOL), men SK har bare en, KSU.
Ser en på frekvens til MOL i dag er det jo rart at SK mener at de ikke tjener penger, DY flyr 3 daglige og SK 2. Som andre poengterer her, er ikke dette en rute som SAS Link kunne operert? Blir og spennende om DY legger inn noen ekstra avganger.
Sikkert en brannfakkel, men for å spekulere: legger SK nå ned denne ruta med "vilje" for å øke sjansen DY sitt oppkjøp av WF skal bli stoppet?
Den største gåta er hvorfor disse byene (Molde og Kristiansund) ikke har felles flyplass, ev. med oppgradering av veien for ytterligere effektivisering.
Dette vil nok heller ikke gjøre det lettere for DY å kjøpe opp WF...
Dette vil og føre til at DY vil få monopol på 3 innenriksruter fra OSL (BDU, LKL og MOL), men SK har bare en, KSU.
Ser en på frekvens til MOL i dag er det jo rart at SK mener at de ikke tjener penger, DY flyr 3 daglige og SK 2. Som andre poengterer her, er ikke dette en rute som SAS Link kunne operert? Blir og spennende om DY legger inn noen ekstra avganger.
Sikkert en brannfakkel, men for å spekulere: legger SK nå ned denne ruta med "vilje" for å øke sjansen DY sitt oppkjøp av WF skal bli stoppet?
Det er vel verken WF eller DY som har bedt SK om å trekke seg fra MOL? Tror nok ikke dette påvirker oppkjøpet. "Monopol" utsagnet dit kjøper jeg dog heller ikke. DY har vunnet en anbudsrunde på en forsvarskontrakt..
Den største gåta er hvorfor disse byene (Molde og Kristiansund) ikke har felles flyplass, ev. med oppgradering av veien for ytterligere effektivisering.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.