SAS legger ned København-Budapest

Hurum

ScanFlyer Gold

SAS Danmark legger ned flyruten mellom København og Budapest. Årsaken er sviktende lønnsomhet. Siste avgang blir den 28. oktober.

SAS Danmark gir opp kampen mot lavprisselskapene og legger ned ruten mellom København og Budapest. Selskapet sliter med økonomien på denne ruten - som har gått med tap i flere år.
http://www.boarding.no/art.asp?id=22345

Replying to Topic 'SAS legger ned København-Budapest'

Naa smiler billettoeren .... :up:

"Ruten har gått med tap i flere år".....

Virker jo som SAS bruker god tid på å bestemme seg for å legge ned noen ruter, mens andre legges ned ganske raskt. Noen som vet om det er noen klare regler for dette i SAS, eller bruker en skjønn i hvert tilfelle?
Lindegaard har vel signalisert en langt tøffere linje på dette temaet.

Tydeligvis litt internt dette med smilingen, men fint at noen er glade :)

Regner med det ikke er SAS i København som smiler

Hehe....ok - da ble alt litt klarere for meg ;)

SkyEurope og Sterling er heller ingen pengemaskiner, men dette hjelper kanskje noe. Jeg vet ikke ståa med Malev, men tipper de også kjenner konkurransen!

Ja, Budapest- ruten må det ha vært overkapasitet på. At SAS legger ned låter fornuftig. Og Malev ble nok glade. Men jeg så det var en ansatt i Malev her inne. Da ble jeg litt interessert i om det er mulig å få vite noe om hvordan Malevs sommerrute til OSL går? Her har de jo ikke SK å konkurrere mot, men det hjelper vel ikke så mye når DY flyr og pax- grunnlaget til BUD er begrenset. Jeg har nemlig en mistanke om at den ruten sliter litt?

Malev flyr vel direkte hele året fra Gøteborg til Budapest, så det burde jo være grunnlag for en sommerrute fra OSL.

Kan ikke si mere enn at det går ganske bra, men om det er bra nok for å få en helårsrute, det får vi se. Nå går det mye i F70 for nå er den verste "rushen" over, men kabinfaktorn med F70 er god.

Back