Utnytter de på OPS i SAS flyene godt nok, er de for gamle el hva skal de gjøre for noe. Iflg min kamerat har han alltid reagert på en fryktelig lang turnaround ift andre selskaper - kan ting gjøres mer effektivt, har SAS noe å lære el er alt bare fryd og gammen. Han syns ikke det....
Vet ikke om han kompisen din konstant sitter med solbrillene på, eller han bare lasser av seg, ja bortsett fra når dere får reise C-klasse

Når du henviser til ops'en og de gammle, er det flyene, eller de som jobber på Ops'en han tenker på?
Kanskje han på neste C-klasse tur kan fortelle deg litt mer om hvordan ting virker, f.eks: Ops'en setter opp hvilket flyindivid som skal fly hvor og når.
En rute derimot begynner med en ruteplanlegger som i samråd med Revenue ( de som prøver å finne ut hvor/når der er mest å hente, hvor/når reiser pax, etc. ( sikkert fler avdelinger enn dette er innvolvert )
Kanskje disse fant ut at det er bedre å stoppe i BKK enn å slinge flyet videre, ikke får de ta med pax BKK-... heller, da 20+ pax ikke akkurat gir klingende mynt i kassen.
Når det gjelder lange turnarounds, les tråden om FI til ANC, de "planlegger" vel med 23 timers stopp, ellers er ikke lange stopp noe nytt, sjekk QF, tror de har en 747-400 som står bortimot 18 timer i FRA, så her skiller SK seg ikke ut