Hvorfor det? Det er jo mest fornuftig å sette inn ressursene der de gir best avkastning.
Renger med dette er en holdning du ville likt fra dine leverandoerer?

Hvorfor det? Det er jo mest fornuftig å sette inn ressursene der de gir best avkastning.
Er det ikke en lidt for strammet konklusion? Den kunne jo også være:..... SAS har ved å legge ned CPH-BKK bare markert at de ikke kan/vil konkurrere mot Thai og senere Norwegian IC. Spørsmålet videre være, når trekker de seg fra NYNJ?
fYdermere ved at flyve direkte til vestkysten, skabes mere plads på ORD/EWR flyvningerne idet de så ikke behøver lægge sæder til connecting traffic videre vestpå, men de sæder kan i stedet bruges på dels lokal trafik dels øget sats på connecting til midvesten/canada etc.
Renger med dette er en holdning du ville likt fra dine leverandoerer?![]()
Lokalmarked ARN-BKK er en god del större enn OSL-BKK. Det overrasker ikke at DY velger a fly til Östen fra ARN... For Nordmenn som ikke bor i OSL omrade blir disse flygninger trolig lite attraktiv, fordi DY ikke har feeder-flygninger til/fra ARN som kan mate inn flere pax.
Vet man säkert att efterfrågan på flygen till ORD kommer att hålla sig uppe när det går flyg CPH-SFO? Hur många av de som idag flyger till ORD ska vidare till västkusten? Personligen tycker jag det ser ut som att ORD borde tappa ordentligt när .
Veldig mange som reiser til BKK er jo turister, som sannsynligvis er ganske prissensitive. Det er jo mer naturlig å fly til ARN eller OSL enn FRA, AMS eller LHR når en skal østover, så DY burde ha gode muligheter til å konkurrere om disse kundene.Ellers enig; Det er vanskelig å tenke seg at reisende eksempelvis fra BGO - som har et forholdsvis godt tilbud med en énstoppsløsning med BA/KLM/LH - skal gidde å reise BGO-OSL-ARN-Østen. Da får du ihvertfall kun fanget opp de aller mest prissensitive.
Lokalmarked ARN-BKK er en god del större enn OSL-BKK. Det overrasker ikke at DY velger a fly til Östen fra ARN...
Vel, jeg antar at heller ikke de driver med veldedighet og vil som meg: Tjene mest mulig![]()
Så til det egentlige temaet her. SAS har ved å legge ned CPH-BKK bare markert at de ikke kan/vil konkurrere mot Thai og senere Norwegian IC. Spørsmålet videre være, når trekker de seg fra NYNJ?
det er vel tidligere nevnt at 55% på arn ord er i transfer, så det kan jo ha betydning for denne ruten.
Så til det egentlige temaet her. SAS har ved å legge ned CPH-BKK bare markert at de ikke kan/vil konkurrere mot Thai og senere Norwegian IC. Spørsmålet videre være, når trekker de seg fra NYNJ?
Det som gjør dette latterlig er at SAS slår seg på brystet og annonserer SFO som en økning av langdistanserutene, mens det nå viser seg å være en stor løgn. Man mister de daglige BKK flightene, og får SFO 5x ukentlig som det har vist seg med SEA som i sin tid gikk ned på 5x ukentlig, ikke gir deg de store bedriftsavtalene der man ønsker daglige flighter. I tillegg kommer det en liten økning til EWR som har daglige flighter fra CPH allerede.
Fra et kundesynspunkt blir det for meg ikke bra. Jeg er ikke noe begeistret for leverandoerer (privat og jobb) som fjerner viktige ting for meg fordi de ikke tjener penger paa det - eller kan tjene mer penger paa omrokkeringen. For meg gir det et sginal om griskhet eller synkende skute. Jeg velger fort da en annen leverandoer som kan jeg vet kan tilby det samme aar etter aar.
Trist er det i alle fall - og jeg er doenn sikker paa at svaert faa utenom paa dette forumet ser paa dette som positivt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.