SAS-ledelsen skal reise med Ryanair

OT:

Sjekk ut økonomiinnsjekken/bag drop på OSL for SAS. Der er det ofte veldig lang kø (iallefall de siste gangene jeg har benyttet meg av innsjekket baggasje), og sist talte jeg vel nærmere 30 stykker i kø med 3 ledige skranker.

Sjekk inn på automat og lever bagasjen på spesialbagasjeskranken. Oftest kort kø der :)

Sekken min er ofte så stor at jeg må dit uansett, men siden jeg aldri vet om den er for stor eller ikke før jeg er ved skranken, går jeg alltid til spesialbagasjen for sikkerhets skyld. Hvor det er lite kø, bortsett fra når det er tyskere med fiskestenger eller idrettsforeninger for tenåringer som skal sende utstyr.

Om han hadde fløyet med SAS så måtte han jo i såfall vente i London i 3-4 timer før møtet han hadde avtalt, men det er kanskje bedre å tilbringe noen ekstra timer i London enn på Torp - det kan jeg nok være tilbøyelig til å være enig i....:)

Om han hadde reist med SAS hadde han jo avtalt møtetidspunktet 3-4 timer tidligere, vært tilsvarende tidligere ferdig og kunne vært hjemme samme kveld... ;)

Om han hadde reist med SAS hadde han jo avtalt møtetidspunktet 3-4 timer tidligere, vært tilsvarende tidligere ferdig og kunne vært hjemme samme kveld... ;)

Skal man sammenlikne så bør man iallefall holde en faktor konstant (f.eks. møtetidspunkt)....;)

Så var det kommet oppdateringer fra Claus:

Om bord:

Onboard. Less than 50 passengers on this flight. In other words a cabin factor around 30 percent, which makes an average on my return flight below 50 percent. Has passengers finally revealed Ryanair's real prices and chosen a more convenient alternative?

Til flyplassen:

It took exactly 1 hr 30 minutes from the hotel, off Oxford st. Stansted is actually not bad this time of year, contrary to holiday season when it's packed with charter tourists. check-in and security went smooth.

I just got into a London taxi to take me to Leverpool st. station. The flight does not leave for another three hours, but according to the concierge I had to leave now to be on the safe side. Travelling with Ryanair IS time consuming!

Les mer og se bilder på http://www.facebook.com/flySAS

Vedrørende reise fra London: Hvor lang tid i forveien drar folk herfra ut til flyplassen når man reiser fra STN, LGW og LHR? Som "vanlig" passasjer anbefales man vel å være på flyplassen 1.5-2 timer før avgang (det er iallefall det SAS har fortalt meg hva angår LHR). Det betyr at man må regne med å dra 2.5 timer før avgang. Ikke så veldig mye besparelse i forhold til FR mao., men igjen så tror jeg kanskje at enkelte er godt vant og ikke reiser for mye med den gemene hop....;) Men for all del, kommunikasjonsdirektøren i SAS har selvsagt sin agenda som skal fremheves.

Stor reportasje i dagens VG. Avisen fulgte Sonberg på turen - og Sonberg har gitt Ryanair terningkast på en del forskjellige kriterier. Morsom reportasje. Løp og kjøp! :)

Stor reportasje i dagens VG. Avisen fulgte Sonberg på turen - og Sonberg har gitt Ryanair terningkast på en del forskjellige kriterier. Morsom reportasje. Løp og kjøp! :)

Er der nogen der kan skaffe en scannet kopi af denne artiklen. Den vil jeg meget gerne se...

VG? Trodde den avisa var bannlyst her i forumet? Er visst ikke til å stole på, er det blitt hevdet opptil flere ganger .. :)

Han er tydeligvis fornøyd med komforten ombord og det overrasker meg noget når man tenker på hans uttalelser i forkant av reisen. ;)

KOMFORT OG SERVICE: Overraskende bra! Profesjonelle og blide kabinansatte. Bedre plass til bena enn fryktet. Litt skittent, selv om dette er dagens andre flyvning

Han er tydeligvis fornøyd med komforten ombord og det overrasker meg noget når man tenker på hans uttalelser i forkant av reisen. ;)

Det viser vel bare at han er har forsøkt å gjøre en ærlig test av Ryanair, og det er vel bra?

Ærlig og ærlig.
Det som viser seg av å være kvalitet, vises ved irr!
Da tror jeg at nettverksselskapende faktisk viser den beste kvaliteten noensinne.

Ærlig og ærlig.
Det som viser seg av å være kvalitet, vises ved irr!
Da tror jeg at nettverksselskapende faktisk viser den beste kvaliteten noensinne.
Kanskje Sonberg skal ta seg en ny tur til vinteren når det er større sjangs for irr?

Tror nok SAS har kjørt det langt nok med Ryanair nå. De har fått frem en del av sine poenger, og det burde holde. Blir det noe mer så blir det på grensen til det usakelige fra begge sier.

Tja, en ting har han i alle fall min støtte i;
Konstant pushing av salg over høyttalerne forstyrrer.
Det bråker nok ombord i et fly, salgsfremstøt er i så måte unødvendig ekstrastøy som jeg nok fint ville klare meg foruten. Som om vi ikke har nok reklame rundt oss fra før?

Og nei, jeg har aldri reist med et flyselskap hvor det kommer reklame sigende over høytalerne i et jevnt tempo. Derimot har de den samme (u)kulturen i et supermarked i nærheten, og til tross for de laveste prisene er det ikke der jeg handler oftest... Men det er mulig at tiden min i Coop Mega har gjort meg litt "snobbete" på hvor jeg handler inn? :rolleyes:

... men det å ha "innflight" magasiner og brosjyrer på fanget gjennom hele turen? Aldri!

Det beste er jo at MOL sier at "passasjerene ikke ønsker å sove, de ønsker å shoppe under turen". Not me!

Det beste er jo at MOL sier at "passasjerene ikke ønsker å sove, de ønsker å shoppe under turen". Not me!

Ryanair har jo endel passasjerer på sine fly, og sikkert noen av disse har fløyet med FR også tidligere. Du skal ikke se bort i fra at ikke alle er som deg og har dine preferanser.;)

Back