SAS-ledelsen skal reise med Ryanair

Har selv en to dager til Bremen i november til "IMM pris" fra Rygge ( får endelig testet plassen ). Pris kr. 0.01x2=kr. 0.02 plus kredittkort gebyr kr. 50x2=Kr 100..^_^

Så totalt kr 200,04 for meg og fruen.. Gleder meg til våren, da blir det først og fremst en tur til Bergamo og ev andre Italia destinasjoner som dukker opp til en sådan pris . Slike priser dukker alltid opp. Entet via e-mail tilbud, men helst i Aftenposten ...

2x10 kg håndbagasje holder fint for to netter...

- Som kommunikasjonsdirektør i SAS tjener han sikkert nok penger til å betale for sin egen billett hos oss, sier Erik Elmsäter.
Klassisk Ryanair - har Erik Elmsäter gått MOL(BO)-skolen?

Ja det er uten sendt bagasje. På en reise med 2 overnattinger klarer jeg meg utmerket med 10 kilo. Da jeg var på sommerferie (en natt i København og 5 netter i Singapore) hadde jeg med meg 6 kilo totalt! Det går ann.

Jeg forstår at shopping ikke er din greie, Imm!

Videre fantastisk at FR definerer for SAS hvem som er ledelsen deres - og at de i det hele tatt gidder å krangle om en skarve billett...

Det er ganske utrolig at Ryanair lar SAS får et gratispoeng så lett. Jeg vil tro at Ryanair har råd til å la en person ekstra få fly gratis.

Jeg vet.

Men jeg aerlig talt ikke forstar at Janson og Co nedlatter seg til dette nivea.

Det ville har vaert nok a si "Tusen takk for invitasjonen, men Nei Takk. Vi foretrekker Service." Her er det en god mulighet a markedföre sitt nye satsing CoreSAS.

At ledelsen har innviljet til dette barnespillet er ubegrepelig til meg. Har de ikke viktigere ting a gjöre?

Dette er vel standard Ryanair-strategi. Mest mulig omtale. Og de har oppnådd å få det til å se ut som om de er en direkte konkurrent til SAS. Sannsynligvis smart.

Jeg vet.

Men jeg aerlig talt ikke forstar at Janson og Co nedlatter seg til dette nivea.

Det ville har vaert nok a si "Tusen takk for invitasjonen, men Nei Takk. Vi foretrekker Service." Her er det en god mulighet a markedföre sitt nye satsing CoreSAS.

At ledelsen har innviljet til dette barnespillet er ubegrepelig til meg. Har de ikke viktigere ting a gjöre?

Jeg tror du glemmer hvilken stor PR-greie dette kan bli for SAS - Ryanair må jo forvente at SAS vil utnytte dette til sin fordel og benytte anledningen til å bevise Ryanairs gebyrhelvete.

Vel, det har sikkert en visst sjarm til ledelsen a kunne endelig fremstille Ryanair sine gebyrer. Om dette er stor PR vinsten vil jeg tvile pa. Rett og slett fordi det er egentlig 2 forskjellige vektsklasser og man kan ikke forlike en epple med en kirsebaere.

Jeg tror det ville har vaert smartere a bruke ressourser til a fylle CoreSAS med mere liv. Rett og slett fordi en god produkt ma man ikke markedföre i MOL stil. Men da ma först produktkvalitet rettes...

Hehe, bra kommentar: "- Jeg fikk oppleve det samme veldig mange andre av Ryanairs passasjerer opplever. Ryanair hevder at du skal få fly nesten gratis, men når alt kommer til alt, ender du opp med å betale en masse penger likevel, sier kommunikasjonsdirektør Claus Sonberg i SAS til VG Nett."

...mens Ryanair ikke helt klarer å følge opp: "- Som kommunikasjonsdirektør i SAS tjener han sikkert nok penger til å betale for sin egen billett hos oss, sier Erik Elmsäter.

...mens Ryanair ikke helt klarer å følge opp: "- Som kommunikasjonsdirektør i SAS tjener han sikkert nok penger til å betale for sin egen billett hos oss, sier Erik Elmsäter.

Så da er det greit å lure folk og si "æddabædda, får ikke likevel"?

Men, det kan godt hende at Ryanair har planlagt det også: HVis SAS biter på kroken sier de nok bare at SAS-ledelsen tjener for mye fordi kundene betaler så mye.

Hvis Ryanair hadde vært et menneske ville det sannsynligvis vært diagnostisert med en asosial, manipulerende og narsissistisk personlighetsforstyrrelse.

Om selskapet har hatt frykt tidligere, så er all PR benyttet for å vise det motsatte.

Nå pisser Ryanair i buska og jeg er enig med LN-MOW i at dette er mål i krysset for SAS.
Så får vi bare håpe at de vet å benytte dette videre til sin egen fordel.

Nå burde SAS bare fortsette og tatt seg en tur med Ryanair selv om de må betale billettene selv. Så kan de i etterkant kjøre annonser med litt humoristisk vinkling og med oversikt over hvor mye billettene til slutt kostet. Selvfølgelig med et bilde av Sonberg ombord i en Ryanair-maskin, tatt med et passe dårlig mobilkamera. Det hadde vært noe :) Og punshline kan være at pax alltid bør sjekke totalprisen før de bestemmer seg for valg av selskap!

Og punshline kan være at pax alltid bør sjekke totalprisen før de bestemmer seg for valg av selskap!

"Selv om du har penger nok til å betale for gratisbilletten din, bør du sjekke totalprisen før du handler" :lol:

Sonberg er genial...det samme kan man ikke si om Ryanairs mann i denne saken. Definitivt 1-0 til SAS.

Det betyr at over halvparten klarer seg på tur uten å sende bagasje.

Selvsagt er det mulig, men er det ønskelig?
Som regel når jeg skal være borte mer enn en helg, har jeg faktisk behov for å ta med meg endel. Ikke er jeg av den typen som liker å trave rundt i de samme klærne i dagesvis, og dessuten liker jeg å shoppe litt når jeg er på ferie.
Jeg liker ikke å måtte legge reiseplaner etter strenge vektregler hos flyselskapet jeg skal reise med.
Jeg synes faktisk at 20 kg kan være i minste laget. Derfor passer f.eks BA sin 23 kilos grense meg svært godt.

Back