SQ321
ScanFlyer Gold
Fra Take Off - Daily
SAS i stort pilotprojekt med fritidstrafik fra Norge
Til foråret bliver et antal fly dedikeret til turisttrafik, og der blive opstart af 12 nye destinationer fra Norge, ligesom direkte langruter fra Oslo igen er til grundig overvejelser, oplyste præsident Mats Jansson på et møde i København i går. - Københavns lufthavn forbliver hovedlufthavnen i Skandinavien.
Ved en sammenkomst i den svenske ambassade i København i går for dansk erhvervsliv og en række inviterede gæster redegjorde SAS præsident Mats Jansson for SAS i nutid og fremtid.
Naturligvis spillede de aktuelle problemer med Q 400 flyene en stor rolle, også i spørgsmål til SAS chefen, men fra strategiplanerne var det værd at bemærke, at kampen om turisttrafikken i første omgang kommer til at stå på det norske marked.
Allerede til foråret starter et pilotprojekt for leisure trafik. Et antal fly sættes af til formålet, og 12 nye ruter starter. Også beregnet til at gå i direkte konkurrence med Norwegian. Bliver det en succes, tages lignende initiativer i Danmark og Sverige.
Mats Jansson sagde også, at der fra norsk erhvervsliv er stærke krav om direkte langruter ud fra Oslo. Men, han understregede, at København er og bliver SAS hovedlufthavn. Det norske krav vil blive vurderet nøje, og ruten startes hvis det kan ske på et rentabelt grundlag.
Senest har Oslo mistet sin direkte rute til New York - og har i dag ingen SAS langruter i modsætning til primært København, sekundært Stockholm.
Vet ikke om dette egentlig er noe nytt men virker i det minste som om at de tar tilbakemeldingen serisøt. Uansett positivt at næringslivet ytrer sine ønsker...
SAS i stort pilotprojekt med fritidstrafik fra Norge
Til foråret bliver et antal fly dedikeret til turisttrafik, og der blive opstart af 12 nye destinationer fra Norge, ligesom direkte langruter fra Oslo igen er til grundig overvejelser, oplyste præsident Mats Jansson på et møde i København i går. - Københavns lufthavn forbliver hovedlufthavnen i Skandinavien.
Ved en sammenkomst i den svenske ambassade i København i går for dansk erhvervsliv og en række inviterede gæster redegjorde SAS præsident Mats Jansson for SAS i nutid og fremtid.
Naturligvis spillede de aktuelle problemer med Q 400 flyene en stor rolle, også i spørgsmål til SAS chefen, men fra strategiplanerne var det værd at bemærke, at kampen om turisttrafikken i første omgang kommer til at stå på det norske marked.
Allerede til foråret starter et pilotprojekt for leisure trafik. Et antal fly sættes af til formålet, og 12 nye ruter starter. Også beregnet til at gå i direkte konkurrence med Norwegian. Bliver det en succes, tages lignende initiativer i Danmark og Sverige.
Mats Jansson sagde også, at der fra norsk erhvervsliv er stærke krav om direkte langruter ud fra Oslo. Men, han understregede, at København er og bliver SAS hovedlufthavn. Det norske krav vil blive vurderet nøje, og ruten startes hvis det kan ske på et rentabelt grundlag.
Senest har Oslo mistet sin direkte rute til New York - og har i dag ingen SAS langruter i modsætning til primært København, sekundært Stockholm.
Vet ikke om dette egentlig er noe nytt men virker i det minste som om at de tar tilbakemeldingen serisøt. Uansett positivt at næringslivet ytrer sine ønsker...