SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Mest interessant syns jeg det var at de skriver at innenriks lounge kommer ved gate 16 i år. Nå tror jeg endelig at de får lounge innenriks :up:
 
Den åpne for flere måneder siden, og her drar vel vel Boarding en "sist med det første"

Hva er nytt der da? Sett bort fra alle krakkene, altså.

Bruker bare OSL-lounge på Gardermoen, sterk BAEC lojalitet, hvis jeg i det hele tatt rekker det. Carrotsticks, whisky og dyp lenestol sist. Å bytte til "krakk" i siste setningsledd gir liksom ikke like stor appell. :)
 
SAS' nye retter:
http://www.dagbladet.no/2013/06/04/tema/reise/sas/service/27501970/

Vet ikke hva jeg skal si. For meg er ike de avbildete rettene verdt 75kr og det gjør heller ikke Plus ekstra attraktivt. Så jo Norwegian fikk pepper for sin mat i en annen tråd her inne, sannsynligvis fullt fortjent, men er SAS mye bedre? Rettene så veldig små ut, selv for flights innen Europa.

SAS Go - spis deg mett for 375kr?

er helt enig - dette ser absolutt ikke fristende ut - ser ikke helt størrelsen - men det ser like puslete ut som DYDU`s tilbud.
 
Har aldri tid til å bruke den, men er der veldig mange krakker? Blir det kamp om lenestolen(e) i krakkeskogen?

Krakkene er helt topp de, pleier velge de selv om alle lenestolene er tomme. På krakken er det lett å spise, bruke pc eller lese, og det er rikelig med stikkontakter.
 
SAS' nye retter:

Vet ikke hva jeg skal si. For meg er ike de avbildete rettene verdt 75kr og det gjør heller ikke Plus ekstra attraktivt. Så jo Norwegian fikk pepper for sin mat i en annen tråd her inne, sannsynligvis fullt fortjent, men er SAS mye bedre? Rettene så veldig små ut, selv for flights innen Europa.

SAS Go - spis deg mett for 375kr?

Rettene så jo moderne og spennende ut, men det blir kanskje for "innovativt" for noen? Det ser jo ellers mer ut som smaksprøver, så håper dette er for "visningens" del, for det virker jo nesten å være tapas.
 
Rettene så jo moderne og spennende ut, men det blir kanskje for "innovativt" for noen? Det ser jo ellers mer ut som smaksprøver, så håper dette er for "visningens" del, for det virker jo nesten å være tapas.

Dette var kun smaksprøver ja, snakket med en som testet rettene og han sa det var smakfullt og bra. Så får vi se når det blir storskala produksjon fra Gate Gourmet...
 
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Mest interessant syns jeg det var at de skriver at innenriks lounge kommer ved gate 16 i år. Nå tror jeg endelig at de får lounge innenriks :up:

Helt enig. For hver nye konkrete opplysning som kommer her, så er vi nærmere en domestic-lounge! Jippi! Og dette området har jo utvilsomt plass, selv om det nok blir en liten lounge.
 
Sjekket priser til BCN til høsten. Noen dager er differansen 600 kr per vei.

Kjøper ikke selv før nødseteraden er med på kjøpet, men 1200 kr for 4000 ekstra poeng, litt mat, fasttrack, lounge og AVBESTILLBARHET er ellers en veldig bra deal.
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Så sånn sett blir det en forbedring når de fremste radene vil bli forbeholdt Plus

Ser at nå er det som regel de første 3-12 radene som kommer opp under C-klasse på KVS. Jeg håper virkelig at "skillet" blir satt så langt bak som mulig, slik at alle foran i flyet får ledig midtsete før de lenger bak i flyet (EBG eller ikke). Håper systemet "softblocker" midtsetene slik som for EGB, men at Plus får prioritet over EGB.
Halvfullt på de første radene hadde vært et stort pluss, slik at man har god plass til håndbagasje og kan tusle ombord som sistemann.
 
Booka innenriksbillett til 399,- i juli her nå. Er EBG, men måtte nøye meg med rad 6 og bakover.
Hm, nye tider :)
 
Booka innenriksbillett til 399,- i juli her nå. Er EBG, men måtte nøye meg med rad 6 og bakover.
Hm, nye tider :)

Heldig du er. Skal fly OSL-KRS neste uke, å kan velge fra rad 21 til 32..... Til og med nødutgang er i Plus kabinen.....

Men på en annen side, så kan jeg gå ombord først, og ga av først siden de bruker begge utgangene på KRS....
 
Last edited:
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Heldig du er. Skal fly OSL-KRS neste uke, å kan velge fra rad 21 til 32..... Til og med nødutgang er i Plus kabinen.....

Men på en annen side, så kan jeg gå ombord først, og ga av først siden de bruker begge utgangene på KRS....

Med EBG???
 
Det hjelper lite med EBG så lenge man har GO billett. Kan ikke sitte i Plus kabinen da.... SK221 neste torsdag...

attachment.php
 

Attachments

  • SK221.gif
    SK221.gif
    33.3 KB · Views: 656
Last edited:
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Det hjelper lite med EBG så lenge man har GO billett. Kan ikke sitte i Plus kabinen da.... SK221 neste torsdag...

attachment.php

Men med EBG kan man velge sete tidligere enn andre, og derfor havne fremst i Go, så var bare sjokkert over at det var en så stor premiumkabin.
Herre, dette blir en annen hverdag domestic. Veldig glad vi ihvertfall får poeng for slitet;)
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Dette er dog ikke normalt. Mange avganger har ikke mer enn 2-3 rader plus.

Det er vel som med Extra (var) intrascand. På en lørdag kunne det være noen få rader, men i rushtiden kunne 2/3 av flyet være Extra

Og husker jeg rett fra mine jevnlige reiser til KRS i forrige jobben så var den endel high yield avganger der
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Blir vel raskt klar over hvilke avganger man havner lengst frem på. Jeg reiser ofte til TRD, og regner med SK336 (kl 09) er bedre enn 332 (kl 08), og at jo lenger ut på ettermiddagen man returnerer fra TRD jo mindre premium.
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Blir vel raskt klar over hvilke avganger man havner lengst frem på. Jeg reiser ofte til TRD, og regner med SK336 (kl 09) er bedre enn 332 (kl 08), og at jo lenger ut på ettermiddagen man returnerer fra TRD jo mindre premium.

Men en del reiser jo frem og tilbake på dagen. Og da har man typisk GO billett ut på morgenen, og PLUS billett hjem igjen slik at man kan benytte seg av fleksibilteten vist et møte blir kortere/lengre....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top