SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Sikker på dette? Jeg kan aldri tenke meg at UA slipper inn en med SK Plus billett (som betyr economy i USA) i sin lounge for et domestic leg med UA på økonomi.

SFO-CPH med SK = domestic USA med UA? Eller misser jeg noe her?

Hva skjer med dette?
Søkte litt til høsten og kan ikke finne en eneste Go eller Plus. Kun gode gamle Eco, Eco Extra og Business.

Ville gjerne avventet litt for å se det an med de nye prismodellene ja, med mindre det er snakk om interkontinentale reiser :)

Heisann!

Fløy Biz med 907 og 908 forrige uke, og crew på begge avganger kunne bekrefte at det ikke blir noen forandringer overhodet på IC-rutene til SAS...

Har selv Extra på 907 igjen 7 Juni og Biz hjem 14 Juni, så får uansett sett med selvsyn hvordan ting funker, men alle påsto at forandringene kun gjelder innenlands og innen Europa..

Kim

Fløy Biz med 907 og 908 forrige uke, og crew på begge avganger kunne bekrefte at det ikke blir noen forandringer overhodet på IC-rutene til SAS...

Dersom man leser pressemeldingen fra SAS saa er det nevnt at dette gjelder Skandinavia og Europa rutene.

SAS introduserer to helt nye servicekonsept i Skandinavia og Europa.

Dersom man leser pressemeldingen fra SAS saa er det nevnt at dette gjelder Skandinavia og Europa rutene.

Men hva menes med Skandinavia? Blir det endringer innenriks? Eller vil man fortsette med en serviceklasse for alle innenriksflyvninger?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg om noen uker har en innenriksflyvning som er booket som business (I). Om jeg forstår det riktig, så er det ingen lounge, ingen fasttrack, ingen priority boarding, ingen servering utover kaffe/te osv. At det beste jeg kan håpe på er prioritet ved bag drop og at priority tags på bagasjen virker. I tillegg til muligheten å sjekke inn ekstra bagasje (jeg har sammenhengende billett og kvalifiserer til å sjekke inn 3*32kg - satser på at det gjelder også etter jeg har dratt bagasjen gjennom tolla).

Med tanke på at det koster meg mer å endre billetten min enn hva det koster å kjøpe en ny, så er det ikke rare verdien på dette business-segmentet. På tross av det, er jeg sjeleglad at SAS faktisk lot meg booke business. Da det er en Lifemiles-bestilling hvor jeg ikke får mixet business og økonomi.

Setevalg. Det glemte jeg. Det funket. Ikke på SAS sin nettside, men på LOT.com. Det er da noe. :)

Nei, det blir to klasser fra første juni. Ingen lounge, ingen fast-track, men pri boarding har de vel hatt i flere år....

For bagasje gjelder 2x23kg.

Last edited:
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

I følge Scanorama så vil poengopptjening på Plus være 200%

Det stemmer. Jeg har en liten power point her, men klarer ikke å lime den inn!

Her er i hvert fall innholdet:

SAS GO
. Non refundable
. Change against fee (+ price diff.)
. Ticketed 24 hours after reservation
. Free check in and seat selection (web, mobile or self service kiosks)
. Mobile services (check in, mobile boardingpass and SMS at irregularities)
. 1 bag á 23 kgs
. Bag drop and Self service bag drop (at selected airports)
. 100 % EB accrual
. 2 % Credits

SAS Plus
+ Refundable
+ Changeable (+ price diff.)
+ Ticketed before departure
+ Assisted Premium check-in
+ Reserved seat at booking with seat in front rows
+ Priority on waitlist
+ Free check in and seat selection (web, mobile or self service kiosks)
+ Change flight option at check in
+ Mobile services (check in, mobile boardingpass and SMS at irregularities)
+ 2 bags á 23 kgs (in total)
+ Priority baggage (International)
+ Premium bag drop
+ Fast Track, when available
+ Lounge access - incl. free WiFi
+ 200% EB accrual
+ 4% Credits
+ 6% discount with Travel Pass Corporate

Står ihvertfall følgene på SAS Sales information:

Hadde jeg klart å lese litt mer i min Power Point, så hadde jeg sett dette:

New booking class structure from 1st of June 2013 for travel on/after 9th of June 2013.

C class on short haul will be distributed in GDS as Business – Customer offer SAS Plus

.. så du har selvsagt rett!​

Har ikke SAS uttalt tidligere at de har som mål å kunne tilby Fast Track samt innenriks-lounge når OSL-utvidelsen er klar?

Innenrikslounge håper de å ha på plass fra høsten på OSL. Deretter ønsker de å få dette på flere norske flyplasser. Fast-track? Tviler jeg de får Avinor med på...

Status
Not open for further replies.
Back