SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
D...den neste ville jeg først tro det har noe med 24 timers åpent kjøp siden det er noe man averterer mye - men hva 7 tallet betyr da vet jeg ikke.

24/7 = 24 timer i døgnet, syv dager pr. uke, men hva som er 24/7 er jo litt ullent. Kanskje sas.no skal virke 24/7...
 
24/7 = 24 timer i døgnet, syv dager pr. uke, men hva som er 24/7 er jo litt ullent. Kanskje sas.no skal virke 24/7...

Ja det vet jeg, men det er ikke noe spesielt SAS har som er 24/7 som skiller fra andre selskaper. Derfor tror jeg det egentlig er meningen å bare skrive 24, for det er noe som de bruker i reklamene og også hvis du ser hva SAS profilerer seg som "alltid med SAS" i dag.
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Ja det vet jeg, men det er ikke noe spesielt SAS har som er 24/7 som skiller fra andre selskaper. Derfor tror jeg det egentlig er meningen å bare skrive 24, for det er noe som de bruker i reklamene og også hvis du ser hva SAS profilerer seg som "alltid med SAS" i dag.

Skulle ikke chatten begynne med 24 timers service, slik som WIAS?
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Noen som har fått med seg poeng belastning på Plus i forhold til nå?
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Har du bruker og passord? :cool:

Oi, beklager. Kommer som bilder her.
 

Attachments

  • Slide1.jpg
    Slide1.jpg
    38.8 KB · Views: 944
  • Slide2.jpg
    Slide2.jpg
    82.3 KB · Views: 1,017
  • Slide3.jpg
    Slide3.jpg
    83.9 KB · Views: 935
  • Slide4.jpg
    Slide4.jpg
    73.8 KB · Views: 923
Vel, etter min siste flight i intra biz med SAS i gaar (som hadde 9 pax i C BRU-OSL, btw), fikk jeg konseptet bedre forklart paa ett moete med SAS i Stockholm i dag.

Selv om det ikke blir gardin eller skilt, blir det en separat kabin for Go Plus kunder. Det vil si at den fremre delen av flyet er reservert KUN for Go Plus kunder. Saa er du EBG og reiser Go, havner du bak den usynlige gardinen.

For aa konkludere: Go Plus blir som Economy Extra minus det lille skiltet og med trallemat istedetfor boks. Ikke blokkert midtsete. So there you have it
 
Vel, etter min siste flight i intra biz med SAS i gaar (som hadde 9 pax i C BRU-OSL, btw), fikk jeg konseptet bedre forklart paa ett moete med SAS i Stockholm i dag.

Selv om det ikke blir gardin eller skilt, blir det en separat kabin for Go Plus kunder. Det vil si at den fremre delen av flyet er reservert KUN for Go Plus kunder. Saa er du EBG og reiser Go, havner du bak den usynlige gardinen.

For aa konkludere: Go Plus blir som Economy Extra minus det lille skiltet og med trallemat istedetfor boks. Ikke blokkert midtsete. So there you have it

Nå falt jeg helt av. Hva er Go Plus? Er det ikke enten Go eller Plus man skal sitte i?
 
Vel, etter min siste flight i intra biz med SAS i gaar (som hadde 9 pax i C BRU-OSL, btw), fikk jeg konseptet bedre forklart paa ett moete med SAS i Stockholm i dag.

Selv om det ikke blir gardin eller skilt, blir det en separat kabin for Go Plus kunder. Det vil si at den fremre delen av flyet er reservert KUN for Go Plus kunder. Saa er du EBG og reiser Go, havner du bak den usynlige gardinen.

For aa konkludere: Go Plus blir som Economy Extra minus det lille skiltet og med trallemat istedetfor boks. Ikke blokkert midtsete. So there you have it

No surprises here, desverre. Det fine med Go istedenfor GoPlus er jo at man slipper dokø. Så det er verd litt det, synes jeg.
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Så livet som EBG reisende på ungdomsbillett blir kjipere altså. Noen som veit hvor mange flex (altså nye plus) SK har på en vanlig flight mellom de tre største? Snakker vi at jeg må sitte nødutgang og bakover?
 
Vel, etter min siste flight i intra biz med SAS i gaar (som hadde 9 pax i C BRU-OSL, btw), fikk jeg konseptet bedre forklart paa ett moete med SAS i Stockholm i dag.

Selv om det ikke blir gardin eller skilt, blir det en separat kabin for Go Plus kunder. Det vil si at den fremre delen av flyet er reservert KUN for Go Plus kunder. Saa er du EBG og reiser Go, havner du bak den usynlige gardinen.

For aa konkludere: Go Plus blir som Economy Extra minus det lille skiltet og med trallemat istedetfor boks. Ikke blokkert midtsete. So there you have it

Sa de noe om hva som skjer med domestic? Blir et ens konsept nå, eller blir det fortsatt forskjeller?
 
Ikke blokkert midtsete. So there you have it
Var vel strengt tatt kun den bekreftelsen som manglet for å konkludere at dette er en kraftig produktforringelse for det som nå er Business Class. For min del er det i hvert fall ikke aktuelt å betale for Plus på privatreiser når man ikke lenger får åpent midtsete. Det var i mine øyne den store fordelen på lengre flighter til sydlige strøk.

Innen Norden/Nord-Europa flyr jeg kun Economy uansett - det kommer ikke til å endre seg.
 
Var vel strengt tatt kun den bekreftelsen som manglet for å konkludere at dette er en kraftig produktforringelse for det som nå er Business Class. For min del er det i hvert fall ikke aktuelt å betale for Plus på privatreiser når man ikke lenger får åpent midtsete. Det var i mine øyne den store fordelen på lengre flighter til sydlige strøk.

Innen Norden/Nord-Europa flyr jeg kun Economy uansett - det kommer ikke til å endre seg.

Helt enig, men nå har de vel vært åpne på at business forsvinner, og at GoPlus er en forandring av Economy Extra.

Tror vel egentlig at de har kalkulert inn at alle som betaler reise selv, eller eier eget selskap, vil de tape i premium segmentet. Ingen i sitt rette sinn vil betale 2-3000 ekstra (om det er samme diff som mlm eco og extra hittil) hver vei for å få Fast track, lounge (som du kan kjøpe for drøyt 200,-) og gratis valg fra det samme de i Go kan kjøpe for "2,50".

Dette er vel en custom pakke de har laget for digre sjapper som på en eller annen grunn har spesifisert hva de er villige til å betale for at de ansatte skal få, og så har de fått en pris på det.

Vi som betaler selv er rett og slett for få, og har ikke vært villige til å hoste opp ofte nok. Så vi har sånn sett riset vår egen bak, alternativt at SAS har tilbudt oss et C-produkt til feil pris eller et produkt vi lsimpelthen ikke synes er verd penga. Mest sannsynlig en kombinasjon. Kjiper'n
 
Vi som betaler selv er rett og slett for få, og har ikke vært villige til å hoste opp ofte nok. Så vi har sånn sett riset vår egen bak, alternativt at SAS har tilbudt oss et C-produkt til feil pris eller et produkt vi lsimpelthen ikke synes er verd penga. Mest sannsynlig en kombinasjon. Kjiper'n

En svært bra refleksjon det der!
 
Sa de noe om hva som skjer med domestic? Blir et ens konsept nå, eller blir det fortsatt forskjeller?

Ett viktig poeng var at alle shorthaul SAS flightene skulle vaere identiske, saa for fullpris innenlands er vel dette en forbedring
 
Helt enig, men nå har de vel vært åpne på at business forsvinner, og at GoPlus er en forandring av Economy Extra.

Tror vel egentlig at de har kalkulert inn at alle som betaler reise selv, eller eier eget selskap, vil de tape i premium segmentet. Ingen i sitt rette sinn vil betale 2-3000 ekstra (om det er samme diff som mlm eco og extra hittil) hver vei for å få Fast track, lounge (som du kan kjøpe for drøyt 200,-) og gratis valg fra det samme de i Go kan kjøpe for "2,50".

Dette er vel en custom pakke de har laget for digre sjapper som på en eller annen grunn har spesifisert hva de er villige til å betale for at de ansatte skal få, og så har de fått en pris på det.

Vi som betaler selv er rett og slett for få, og har ikke vært villige til å hoste opp ofte nok. Så vi har sånn sett riset vår egen bak, alternativt at SAS har tilbudt oss et C-produkt til feil pris eller et produkt vi lsimpelthen ikke synes er verd penga. Mest sannsynlig en kombinasjon. Kjiper'n

Naa er jo fleksibiliteten den viktigste faktoren paa forretningsreiser. Den vil fortsatt vaere der paa plus. SAS sine intra europa businesspriser har vaert fullstendig feil priset.

De skulle heller ha valgt BA/LX og en rekke andres strategi og priset produktet mer riktig. De hadde da faatt opp gjennomsnittet betraktelig. Nei, jeg ville aldri betalt 8K t/r London for biz, men jeg hadde med glede betalt 3-4K. Mye bedre aa selge 16 seter a 1500-2000 hver vei enn 50 seter til 499
 
Selv om det ikke blir gardin eller skilt, blir det en separat kabin for Go Plus kunder. Det vil si at den fremre delen av flyet er reservert KUN for Go Plus kunder. Saa er du EBG og reiser Go, havner du bak den usynlige gardinen.

Ett viktig poeng var at alle shorthaul SAS flightene skulle vaere identiske, saa for fullpris innenlands er vel dette en forbedring

Hvis man setter av mest mulig av kabinen, uten å måtte sette igjen passasjerer, til Plus, så vil dette være en forbedring fra i dag. Så får man heller flytte den usynlige gardinen fremover etter hvert som flyet fylles opp. Sannsynligheten for å få ledig nabosete bør være størst for de som betaler mest. Jeg synes det er viktigere å prioritere de som har dyrest billetter fremfor gullkunder, men her er det sikkert mange som er uenige.
På innenriks er det i dag en fordel å velge sete fra rad 6 og bakover, siden det alltid er de fremste radene det fylles opp i midtsetet først.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top