TOS
ScanFlyer Mile High Club
Jeg er egentlig litt enig med Carlzon. Sirkelen er sluttet, C er åttitallets F, og det er på tide å la den gå. Den gang var C akseptabelt for reisekontorene - slik Y+ er i dag. Å opprettholde strukturen rundt en C-klasse koster ikke så rent lite, så det kreves et visst volum bare for å gjøre produktet break even. Så hvis man ikke engang har det, er det ingen vits å holde på videre.
Hva er det som koster med å opprettholde en C-klasse? Man skal vel ikke legge ned loungene eller fast track, eller dedikert innsjekk. Kostnaden er kanskje knyttet til serveringen, men det virker jo som om man skal legge opp til noe som er bedre enn i dag for de to gjenværende klassene, så jeg er usikker på om det er mye å spare det. Dedikert service for gullkunder vil man vel fortsatt opprettholde.
Men, nei, om det ikke er etterspørsel så er det vel greit nok (selv om jeg tror mye av årsaken ligger i et produkt som ikke er godt nok differensiert fra business class).