Forsøke på en "Involentary downgrade", da skal du få refundert 75% eller noe sånn.Jeg har en tur til Roma i slutten av juni hvor jeg valgte å betale en del ekstra for å fly Business nedover. Siden det nå ser ut som om alle som har booket Econ Extra eller Business får samme produkt (SAS Plus) lurer jeg på om det er noen sjanse for at man får kompensasjon. Tenker da på det jeg betalte ekstra for å få Business kontra Econ Extra.
Men ok, altså. Jeg ser, som Someone er inne på, at de som sitter og bestemmer reisepolicy i store selskap sikkert bryr seg katta om folk må sitte på 15B. Så kynisk har det sikkert blitt.
Pointet er bare at jeg tror det er et premium leisure market også. Jeg tror også at det er en del folk som meg, som reiser en del og bestemmer min egen reisepolicy.
Disse to kategoriene tror jeg er ganske bevisste på pris/kvalitet. De gir beng om de flyr en 319 eller 738. De gir også beng i om det er runway 19L. Men de bryr seg om de får god valuta for pengene. Ta gjerne Stein Erik Hagen som eksempel om dere vil.
For meg er en premium billett til f.eks 6000,- t/r OSL-LHR på sete 3B HELT UAKTUELT.
Men 3000,- i sete 1A hos BA, er høyaktuelt.
For meg er det HELT UAKTUELT å kjøpe en C-billett med f.eks LX/LH med connection over til SAS GO Plus. Vi skrotingene her på forumet er selvfølgelig ikke representative.
Men å påstå at andre mennesker med ansvar for egen reise ikke forstår når de blir lurt. Eller ikke evner å forstå hva kvalitet er. Det er i beste fall arogant, og i værste fall drita dumt.
Alt avhenger selvfølgelig av hva GO Plus inneholder. Men hadde det vært ledig midtsete tror jeg det hadde vært høyt på lista.
For meg er en premium billett til f.eks 6000,- t/r OSL-LHR på sete 3B HELT UAKTUELT.
Jøss har ARN/CPH så STOR ic-hub:8:
Fikk mail fra SAS nå: "Bruk stemmeretten din på Freddie Awards"
He he he - Careful what you wish for!
– Det var helt rätt då, men tiderna förändras, säger Philip Wågnert chef för produktutveckling på SAS.
– Vi omdefinierar vad flyg ska vara för någonting. Det är ett skifte för hela industrin, försäkrar Philip Wågnert.
Haha. Du får sagt det!
For SAS sin del tror jeg ikke dette er et så dumt trekk.
Har hatt ca 30 enkeltreiser med SK i Europa det siste året. 80 % på eco og 20 på Extra. De eneste gangene hvor Biz har hatt noe mer enn 1-2 passasjerer har vært på ruter til FRA og MUC.
Men som andre her sitter jeg igjen med mange spørsmål. Blir dette innført innenriks i Norge? Og i Sverige og DK for den saks skyld?
Etter å ha lest gjennom hele tråden ser jeg at mange tar utgangspunkt i det.
For min del som reiser mest innenriks vil det jo da være en liten opp up. At man nå kan booke i en bedre klasse.
Jo, men det du legger til grunn her - det lave passasjertallet i C - er jo nettopp en konsekvens av den _håpløse_ prismodellen SK har i dag.
Jeg nekter å tro at C kabinen til SK hadde bestått av 1-2 personer i de fleste tilfeller dersom vi hadde sett en prismodell som liknet de de nevnte konkurrentene, typisk 3000 for C til LHR.
Å prise C laver enn Y+ blir jo også feil, dermed er de fanget i den virkeligheten de er kommet i nå.
Ja - de må rett og slett fjerne hele economy extra, og lansere en helt ny prismodell for economy og business.
You leeches, I cant wait till you go bankrupt and all your pilots lose their licence. Regards, euroBonus #xxxxxxxxx
Like · · 26 minutes ago
Helt uenig, da rett og slett economy extra etter min mening er perfekt for å maksimere inntektene fra nordiske bedrifters reisekasser
Helt uenig, da rett og slett economy extra etter min mening er perfekt for å maksimere inntektene fra nordiske bedrifters reisekasser
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.