SAS lanserer Atlanta, og inngår avtale med Delta

Re: SAS lanserer Atlanta, og inngår avtale med Delta

Det ble ca. 1 time kø i. Og vi var ute tidlig (business). Tipper at de som endte opp bakerst i køen sikkert brukte over to-tre timer. Air France og Delta fra Seoul ankom samtidig.

Attachments

• 20240618_173211~2.jpg
    20240618_173211~2.jpg
    159.3 KB · Views: 2,528
Last edited:

LN-RKS (A333) tar også dagens ATL tur, så da blir det 4 på rad (dvs samtlige).
Planlegger de å ha et fast ATL fly eller planlegger de å ha samme maskin f.eks i 1 uke før dem rotere.
Det er slik jeg ser det mulighet til å rotere ATL maskinen med 4 andre ruter (EWR, IAD, SFO og ORD).

Planlegger de å ha et fast ATL fly eller planlegger de å ha samme maskin f.eks i 1 uke før dem rotere.
Det er slik jeg ser det mulighet til å rotere ATL maskinen med 4 andre ruter (EWR, IAD, SFO og ORD).

De gjorde tilsvarende med LN-RKO vinteren som var. Den gikk fast på MIA ganske lenge. Men plutselig bytter de om litt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Romeo Kilo Tango skal fly i morgen, så ikke fast maskin

Kort oppsummert:
* SK-ruter innenriks og i Europa (+GZP)
* DL-ruter inneriks USA og USA til Canada/Mexico/Mellom-Amerika(flest ut fra ATL, BOS, NYC)
* Ingen TATL-ruter.
Interessant at dem ikke velger å ha codeshare på enkelte av TATL-rutene (min mellom hubene + CDG/AMS).

SAS lanserer Atlanta, og inngår avtale med Delta

Interessant at dem ikke velger å ha codeshare på enkelte av TATL-rutene (min mellom hubene + CDG/AMS).

Ikke umulig det kommer senere, men viktigste har vært å få på plass økt feed i begge ender.

Søknaden slik jeg tolker den, er vel laget slik for å åpne opp for codeshare for flere kombinasjoner enn de nevnt i første omgang her.

Mest overraskende det var mye til Middelhavet/Syden.

Ikke umulig det kommer senere, men viktigste har vært å få på plass økt feed i begge ender.

Søknaden slik jeg tolker den, er vel laget slik for å åpne opp for codeshare for flere kombinasjoner enn de nevnt i første omgang her.

Mest overraskende det var mye til Middelhavet/Syden.

De transatlantiske ruter er uden tvivl med i en separat ansøgning om, at SAS skal indtræde i DL/KL/AF/VS Joint Venture samarbejdet. USA er et bureaukratisk helvede hvad det angår, så det har mest af alt handlet om, at få så meget så muligt igennem på kortest mulig tid. Det var også derfor SAS/Delta startede ud med en interline aftale, da det ikke kræver den samme godkendelse af US D.O.T

Codeshare listen synliggjør også hvor store endringer det blir i en del hubs, se Washington IAD med kun 4 codeshare ruter til 4 Delta hubs. Totalt skrell fra utallige United connections, man kan jo lure på om destinasjonen består på sikt uten hub transfer. Likeså Chicago og SFO blir også minimalt med codeshare som blir en stor endring der, BOS, LAX, JFK og selve superhub'en ATL skal ha volumene.

Så får vi håpe SAS får flyttet alt fra Newark til JFK i 2026 når de skal inn i nye terminal 1.

JetBlue har lagt inn protest mot Delta og SAS søknad om codeshare, da de visstnok er nektet codeshare av to europeiske land. Delta ber naturlig at protesten forkastes.

https://x.com/WandrMe/status/1809312282930733204

Interesting twist on the DL/SK codeshare application: JetBlue says two European countries are blocking a similar request it made, so it asks the DOT to defer this one until that's resolved.

Noen som har reist med SAS her fra Atlanta og kjenner til lunge-situasjonen? Er det en United lounge klønete unna gaten til SAS så det ikke er verdt maset? Takker.

Kun Delta og 'The Club' i Concourse F. Uniteds lounge er i T-Concourse, inne ved hovedterminalen. Det er vel nevnt tidligere at SAS ikke bruker The Club, selv om det kan ha skjedd endringer ..

Du kan kjøpe deg inn - 50 daler per hode.

Er det mulig å sjekke inn på F (int) for domestic med Delta?

Har en ikke gjennomgående transit SK-DL.

Hadde vært fint å sluppet shuttle buss fra F til innsjekk innland.

Er det mulig å sjekke inn på F (int) for domestic med Delta?

Har en ikke gjennomgående transit SK-DL.

Hadde vært fint å sluppet shuttle buss fra F til innsjekk innland.

Gå til venstre etter tollen. Skrankene der de tar imot transferbagasjen kan hjelpe deg.

Vil anta det kommer mer også her etterhvert, da jo SAS starter en rute til SEA, og eneste codeshare forsløpig der er jo til LAX og SFO.

Back