Nedleggelsen kom ikke akkurat som noe sjokk. Det var ugunstige avgangstider på den ruten, og konkurransen fra DY merkes nok. Lurer på om SKs rute til DUS legges ned snart og...? Virker på meg som det ikke er bra belegg på den ruten heller.
På enkelte dager har DY fremdeles to avganger. Innimellom er det to avganger på søndager og ons/tors.DY har kuttet til én daglig til Schönefeld fra OSL.
Lurer på om SKs rute til DUS legges ned snart og...? Virker på meg som det ikke er bra belegg på den ruten heller..
OSL-DUS har en mengde high-yield trafikk .. nå har jeg vært borte en stund, men tidligere var det vel kun OSL-ARN som hadde større andel fullpris .. OSL-DUS kunne gå med 100 Business-pax - spesielt når den gikk på ettermiddagen.
Ikke glem at DUS får det meste av messetrafikken, og den er betydelig ..
Da jeg var "liten gutt" forekom det såvidt jeg husker at det kun var C-klasse ombord på LHs Canadairjet(mener å huske det var en treseter med midten reserved for comfort, så muligens ikke...) til DUS (mener å huske SK og LH delte denne ruten?). Så at DUS har mye high-yield er det vel ikke tvil om. Det er jo litt synd at SAS på den måten overlater en del trafikk til DY - men DY har vel sist jeg sjekket ikke helt optimale rutetider på SXF, så mulig de klarer å route trafikken gjennom CPH.
LH flyr vel OSL-DUS nå også, men med to klasser, de har vært litt til og fra på ruten.
Det stemmer. Til ca. tusenårsskiftet hadde Lufthansa CL kun C - klasse på sine CRJ. Passasjerer på økonomibillett fikk også bra businessservice. Det stoc også C på boardingkortet, hvilket gjorde det mulig å komme inn i loungen på OSL i det minste, andre veien forsøkte jeg det ikke. LH flyr vel OSL-DUS nå også, men med to klasser, de har vært litt til og fra på ruten.
SK startet mange fine ruter i år, som forståelig nok nå, er droppet for 2009. Fikk med meg Napoli (...).
Mente at de ikke solgte Y eller M-billetter, men de gjorde kanskje det - var vel strengt tatt aldri jeg som bestilte på de tider.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.