Re: SAS vill utöka långdistansflottan ytterligare!
Hvis SAS skal opp i 20-22 langdistansefly (iløpet av de neste par årene) og si at alle unntatt 2-4 av dem "baseres" på CPH, hvordan er det med Non-Schengen gates og ledig plass der? Hvor mange widebody gates har pir C og E? Må CPH ty til mer buss og remote stands for Non-Schengen?
Vi må nok anta at minst 12-14 av avgangene vil gå i midt på dagen bølgen mellom kl 11 og 14 som vil også inkludere DL (til MSP), AA, AC, SQ, TG og EK sine WB avganger samt andre Non-Schengen NB fly (som kanskje kan fjernparkeres på remote).
For å oppsummere det: Har CPH plass til denne økning og eventuelle andre flyselskaper/ ruter på Non-Schengen (pir C og E) midt på dagen?
Hvis SAS skal opp i 20-22 langdistansefly (iløpet av de neste par årene) og si at alle unntatt 2-4 av dem "baseres" på CPH, hvordan er det med Non-Schengen gates og ledig plass der? Hvor mange widebody gates har pir C og E? Må CPH ty til mer buss og remote stands for Non-Schengen?
Vi må nok anta at minst 12-14 av avgangene vil gå i midt på dagen bølgen mellom kl 11 og 14 som vil også inkludere DL (til MSP), AA, AC, SQ, TG og EK sine WB avganger samt andre Non-Schengen NB fly (som kanskje kan fjernparkeres på remote).
For å oppsummere det: Har CPH plass til denne økning og eventuelle andre flyselskaper/ ruter på Non-Schengen (pir C og E) midt på dagen?
Last edited: